بورس 32 هزار واحد ریزش کرد/ نگرانی معامله گران از آغاز مجدد سریال ریزش‌ها

بورس امروز دوشنبه 14 مهرماه نیز برای دومین روز متوالی منفی بود و با سقوط 32 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش کاماپرس، وقتی بورس اول هفته را امیدوارانه آغاز کرد برخی معامله گران به پایان اصلاح بازار خوش بین شدند اما امروز دوشنبه 14 مهرماه برای دومین روز متوالی منفی شد تا نگرانی از آغاز دور جدیدی از سریال ریزش های بازار سهام پررنگ تر شود.

بنا به اعلام فرارو شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه ۹۹ با کاهش ۳۲ هزار و ۸۲۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۵۴ واحد رسید و حمایت ۱.۵ میلیون واحد را از دست داد. هرچند در نیمه ساعات معاملات شاهد واکنش شاخص کل به این حمایت بودیم و از فشار فروش کاسته شد، اما نهایتا شاخص بورس با کاهش ۲.۱۶ درصدی، در محدوده پایین‌تر از ۱.۵ میلیون واحد به کار خود پایان داد. امروز شاخص هم‌وزن نیز کاهش ۴۹ صدم درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. تاثیرگذارترین نماد‌ها در کاهش امروز شاخص، به ترتیب فارس، فملی، تاپیکو، کگل، فولاد، شبندر و وغدیر بودند.

نکته جالب توجه این که بررسی نقشه بازار در پایان معاملات نشان از یک روز متعادل دارد که متفاوت از کاهش ۳۳ هزار واحدی شاخص کل به نظر می‌رسد. امروز بانکی‌ها به عنوان پرمعامله‌ترین گروه بازار شرایط مطلوبی داشتند و صرفا در نماد وبصادر و وبملت شاهد کاهش نسبی قیمت سهام بودیم. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF از کاهش شاخص جان سالم به در بردند و اغلب آن‌ها با کمترین نوسان نسبت به روز گذشته ظاهر شدند.

راز آسمان پایتخت

فلزات اساسی در بازار امروز اغلب به رنگ قرمز درآمده‌اند، اما در بینشان می‌توان نماد‌هایی با صف خرید مشاهده کرد. محصولات شیمیایی امروز اغلب صف فروش داشتند، اما شرکت‌های کوچک در این گروه صف خرید بودند. در طرف مقابل نماد‌های لیدر خودرویی با افزایش قیمت روبرو شدند و شرکت‌های کوچک به رنگ قرمز باقی ماندند. گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها، سیمانی‌ها، انبوه‌سازی و دارویی، غذایی و بیمه‌ها دیگر گروه‌های سبزرنگ امروز بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز