بورس چند روز منفی خواهد بود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروز شاهد ریزش شاخص بورس پس از روزها سیر صعودی بودیم، ریزشی که موجب نگرانی در میان برخی سهامداران و فعالان اقتصادی شد، اگرچه کارشناسان معتقدند که این ریزش پس از روزها سیر صعودی طبیعی و جزو ذات بازار سرمایه است و بازار دوباره راه خود را پیدا می کند.

به گزارش کاماپرس، بررسی ها نشان می دهد که اصلاح موقت شاخص، برکناری وزیر صنعت توسط رئیس جمهوری و بازگشایی نمادهای سایپا و ایران خودرو از دلایل اصلی این ریزش بوده اند ضمن اینکه حضور آماتورها در بازار سرمایه هم در تشدید ریزش بی تاثیر نبوده است، این افراد با توجه به اینکه تجربه ای در بورس ندارند در مواجهه با بازار نزولی، هیجانی رفتار کرده و اقدام به فروش سهم‌های خود می‌کنند و همین رفتار هیجانی ریزش شاخص بورس را افزایش می دهد.

بورس هفته آینده متعادل می شود

راز آسمان پایتخت

اما در حالی که شاخص بورس روندی کاهشی داشته است، محمد ثریا نژاد، مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات معتقد است که این ریزش در راستای اصلاح بازار است و طولانی مدت نخواهد بود برهمین اساس بازار هفته آینده به حالت صعودی خود باز می گردد.
ثریا نژاد، به نود اقتصادی می گوید: اصلاح و نوسان بازار به گفته تحلیگران، جزو ذات بازار است و پس از رشد طی یک ماه گذشته طبیعی است که شاهد ریزش بازار باشیم چون برخی به دنبال ذخیره سود خود هستند، عده ای استراتژی خود را بورس تغییر می دهند و تعدادی هم به فکر جابه جایی صنعت خود هستند.
او ادامه می دهد: در این میان اخبار اقتصادی، سیاسی و … هم تاثیر نامحسوسی بر بازار سرمایه می گذارد اما با وجود تمام این فاکتورها به نظر می رسد که این اصلاح طبیعی است.
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه ریزش شاخص بورس جای نگرانی ندارد، می افزاید: با توجه به اینکه رشد شاخص شتابان است، اصلاح هم نمی تواند طولانی باشد بنابراین پیش بینی می شود که ظرف هفته آینده بازار وضعیت متعادلی پیدا کرده و سیر آن صعودی شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز