بورس هفته آینده تعطیل می‌شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

رئیس سازمان بورس از تعطیل نشدن بازار سهام در هفته آینده سخن گفته است اما این امر را مشروط به تعطیل نشدن بانک ها دانسته است.

به گزارش کاماپرس، با اوج گیری کرونا و افزایش شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری محدودیت های جدیدی از هفته آینده در عرضه اجتماعی و اقتصادی ایجاد می شود.

در این میان بازار بورس به دلیل آن که معاملات در آن به صورت آنلاین انجام می شود کمترین مخاطره از نظر شیوع کرونا را دارد اما چنانچه فعالیت دیگر اجزا و ارکان اقتصادی مرتبط با بورس همچون بانک ها با تعطیلی مواجه شود، این بازار نیز برای ادامه کار با مشکل مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر حضور کارمندان بورس نیز در محل کار خود در صورت تعطیلی کامل تهران با مشکل و ممنوعیت مواجه خواهد شد و بورس ناگزیر به تعطیلی خواهد بود.

بورس هفته بعد فعال است به شرط باز بودن بانک ها

راز آسمان پایتخت

تا این لحظه رئیس سازمان بورس به تعطیلی این بازار در هفته آینده مهر تایید نزده و در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای تهران گفته است: بازار سرمایه تعطیل نمی‌شود.

بنا بنه اعلام واحد مرکزی خبر صداوسیما حسن قالیباف اصل تعطیلی بورس را به تعطیلی بانک ها مرتبط دانسته و تصریح کرده است: قرار است بانک‌ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و به تبع آن بازار سرمایه نیز تعطیل نمی‌شود.

به گفته این مقام مسئول در صورتی که تعطیلی بانک‌ها توسط هیئت دولت به طور رسمی اعلام شود، بورس هم تعطیل خواهد شد.

شایان ذکر است بورس امروز دوشنبه 26 آبان ماه 1399 تحت تاثیر اخبار تعطیلی احتمالی هفته های آتی بعد از دو روز مثبت، دوباره در ساعت های ابتدایی معاملات قرمزپوش شده است چرا که سهامداران نگران نقد نشدن سهام خود تا مدت نامشخص هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز