بورس هفته آینده دوباره رشد می‌کند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

برخی کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند نوسانات هفته گذشته بورس موقتی بوده و شاخص در هفته آینده با شیبی ملایم به رشد خود ادامه می‌دهد.
کاماپرس، صحبت‌های فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد درباره عرضه صندوق «دارا دوم» در نخستین چهارشنبه شهریور و همچنین تاکید سازمان خصوصی‌سازی بر توقف عرضه بلوکی سهام پالایشگاهی، دو دلیلی هستند که کارشناسان را نسبت به معاملات بورس در هفته آینده امیدوار می‌کنند. چراکه انتشار همین دو خبر در چهارشنبه گذشته مانع از ریزش بیشتر شاخص در آخرین ساعت‌های کاری هفته شد.
در نخستین دقایق معاملات بازار سرمایه در روز چهارشنبه بیش از ۳۰ هزار واحد رشد ثبت شد اما با نزدیک شدن به نیمه دوم معاملات از حجم صعود شاخص کاسته و در نهایت با بیش از ۱۲ هزار و ۸۷۹ واحد افت به کانال یک میلیون و ۹۸۶ هزار واحد بازگشت.

شاخص از مهر دوباره صعود می‌کند

مصطفی صفاری در گفتگویی با خبرگزاری دولتی ایرنا به تحلیل روند فعلی معاملات بورس پرداخت و گفت: به طور معمول برگزاری مجامع شرکت‌ها در خرداد و تیر ماه، تقسیم سود مجامع و افزایش سرمایه شرکت‌ها برای سال آینده باعث می‌شود تا در مرداد و شهریور ماه با آرامش و تعادلی در معاملات بازار همراه شویم. در این دو ماه نمی‌توان در انتظار رشد پرشتاب شاخص بورس مانند چهارماه گذشته باشیم. روند معاملات در بازار در برخی از روزها منفی و در دیگر روزها مثبت است اما در کل براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته روند بازار با شیبی آرام صعودی خواهد بود.
وی اظهار داشت: مسیر معاملات بورس در مهر و آبان ماه که گزارش ۶ ماه شرکت‌ها منتشر می‌شود تغییر می‌کند و می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار در آن زمان دوباره در مسیر صعودی پرشتابی قرار گیرد.

عرضه‌های جدید دولتی، بازار را صعودی می‌کند

راز آسمان پایتخت

این کارشناس بازار سرمایه به حمایت دولت از بورس اشاره کرد و گفت: اگر در چند وقت اخیر شاهد حمایت‌های دولت و مجلس از بازار نبودیم، قطعا بازار با برخی از التهابات تاثیرگذار و روند نزولی همراه می‌شد اما این روند صعودی به دلیل عرضه‌های جدیدی که دولت وعده آن را داده است ادامه‌دار خواهد بود.
وی به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: در وضعیت کنونی نرخ بهره، تنها خطر اقتصادی محسوب می‌شود که بازار را مورد تهدید قرار داده است، افزایش مجدد نرخ بهره از طریق بانک‌ها را می‌توان به عنوان خطرناک‌ترین ریسک در معاملات بازار تلقی کرد.
صفاری با اشاره به اینکه وجود ریسک‌های سیاسی در بازار کوتاه‌مدت خواهد بود و اثر آن در چند روز نخست خنثی می‌شود، گفت: در صورتی که بانک مرکزی اقدام به کاهش نرخ بهره کند، اقتصاد کشور را می‌توان از بانک‌محوری به سمت سرمایه‌محوری پیش برد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بورس هفته آینده دوباره رشد می‌کند؟

  1. نسیبه گفته:

    خدا از دهنتون بشنفه ما که چشممون آب نمی خوره . من ۵و نیم گذاشتم داداشم ۳۰ تومن گذاشته .اگه سقوط کنه مقصر آقای روحانیه که نفت و وارد بورس کرد .ما که سود نمی کنیم مردم عادی .شهرام زنجانی ها و بابک زنجانی های دیگه سر بلند می کنند به چپاول اموال مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز