بورس سودده ترین بازار بهار 99 بود یا دلار؟

لست سکند

مقایسه بین بازارهای مختلف در بهار 99 حکایت از آن دارد که  در فصل بهار سال‌جاری بازار بورس با فاصله خیره‌کننده‌ای در صدر بازدهی بازارهای پنجگانه قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس؛ در بهاری که گذشت، بازار داخلی ایران نیز متاثر از کرونا و بحرانهای داخلی و خارجی در پی آن و همچنین نوسانات ارزی ، روزهای پر التهابی را سپری کرد. با این حال سهم بیشتر از بازدهی بالا را بازارهایی بردند که توانستند نقدینگی‌های سرگردان را به سمت خود بکشانند. بنابر گزارشهای منتشر شده و با مروری بر خبرها درمیابیم که بازار بورس با توجه به بازدهی بالای چندماه اخیر خود توانسته صدرنشین بازارهای مالی شود. با این حال آنطور که روزنامه ایران در گزارش امروز خود به آن پرداخته، سایر بازارها همچون ارز و طلا هم در بهاری که گذشت به تدریج برای سرمایه‌گذاران جذاب شدند.

روزنامه ایران در گزارش روز یکشنبه خود به بررسی پربازده‌ترین بازارهای بهار 99 پرداخته است. «بر این اساس در بهار امسال، بازار سرمایه (بورس تهران) با بازدهی بیش از 147 درصدی در صدر بازارها نشسته است و پس از آن بازار طلا (سکه) و ارز (دلار) ، بازار مسکن  و بازار پول (سپرده‌های بانکی) در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.»

بورس

به نوشته ایران؛ درحالی که شاخص کل بورس تهران در روز 28 اسفند سال گذشته عدد 512 هزار و 900 واحد را نشان می‌دهد در روز 31 خرداد ماه به یک میلیون و 270 هزار و 602 واحد رسید که نشان دهنده رشد 757 هزار و 702 واحدی آن است که در طول تاریخ 50 ساله بورس تهران داغ‌ترین بهار را رقم زده است

راز آسمان پایتخت

سکه و طلا

میزان بازدهی سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دراین فصل به 30.5 درصد رسیده است. در آخرین روز خرداد ماه نرخ سکه به 7 میلیون و 870 هزار تومان رسیده است.

دلار

درحالی که قیمت این ارز در روز آخر سال قبل 16 هزار و 903 تومان بوده در روز 31 خرداد به 20 هزار و 602 تومان رسیده که حاکی از رشد 3 هزار و 699 تومانی آن است. پس از یک دوره ثبات نسبی در بازار ارز، از زمانی که قیمت ارز در صرافی ملی و صرافی‌های بانکی رو به افزایش گذاشت، میزان تقاضا نیز برای آن رشد کرده است.

مسکن
بازار مسکن برخلاف سال‌های اخیر که به‌دلیل رکود شدید، بازدهی چندانی نداشت، در سه ماهه نخست امسال نزدیک به 20 درصد رشد قیمتی داشته است.

پول

با محاسبه حداکثر نرخ سود 15 درصد برای سپرده‌های بانکی یکساله که از سوی بانک مرکزی مورد تأکید قرار گرفته است، سپرده‌گذاران بانکی به طور متوسط ماهانه 1.25 درصد بازدهی کسب می‌کنند که این میزان بازدهی برای فصل بهار به 3.75 درصد می‌رسد.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز