بورس در شروع نیمه‌دوم دی ماه 99 قرمز پوش شد/ پالایش یکم و دارا یکم؛ قرمز پررنگ

لست سکند

بورس امروز سه شنبه 16 دی ماه با افت 24 هزار واحدی مواجه شد و دو صندوق پالایش یکم و دارا یکم جزو نمادهای قرمز رنگ بازار بودند.

به گزارش کاماپرس، بازار سهام امروز تحت تاثیر افزایش تنش های سیاسی و منطقه ای قرار گرفت و منفی شد. سقوط شاخص بورس را می توان علاوه بر بالا گرفتن تنش های سیاسی بین ایران و آمریکا به بی اعتمادی سهامداران به بازار سهام خصوصا در سهم هایی که تعداد فراوانی سهامدار حقیقی دارند، نسبت داد.

سهام هایی مثل صندوق های قابل معامله دولتی و به بیان روشن تر دو صندوق پالایش یکم و دارا یکم که این روزها وضعیت مطلوبی ندارند. پالایش یکم برخلاف دارا یکم از همان روز گشایش نماد، در مسیر نزولی قرار گرفته و زیان فراوانی به سهامداران خود رسانده است.

دو صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF دولتی‌ یعنی پالایش و دارا یکم امروز بیش از پنج درصد ارزش خود را از دست دادند و سقوط شدیدی را تجربه کردند.

راز آسمان پایتخت

فرارو گزارش کرده است که شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه با کاهش ۲۴ هزار و ۲۶۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۱۴ واحد عقب‌نشینی کرد. هرچند امروز شاخص کل روند نزولی داشت، اما شرکت‌های کوچک با رشد قیمت سهام، شاخص هم‌وزن را ۶۳ صدم درصد افزایش دادند و باعث سبز شدن نقشه بازار شدند. امروز نماد‌های شاخص‌ساز از جمله فملی، فولاد، شستا، فارس، کگل، تاپیکو و وبملت بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند.

از دیگر گروه های شاخص منفی بورس امروز می توان به گروه خودرو و ساخت قطعات اشاره کرد که اغلب نمادهای آن در صف فروش قرار داشتند. نمادهای کوچک و بزرگ این گروه با فشار عرضه روبرو شدند و تا پنج درصد ارزش سهام خود را از دست دادند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز