بورس در آخرین هفته معاملاتی سال 99 مثبت می‌شود

بورس از امروز شنبه 23 اسفندماه 5 روز معاملاتی تا پایان سال 1399 در پیش دارد و پرسش سهامداران و سرمایه گذاران این است که آیا بازار سهام در این  5 روز سرمایه آنها را افزایش خواهد داد یا باید در انتظار زیان باشند؟

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بورس طی هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن حدود 2/5 درصد افزایش داشت اما این افزایش خوش بینی چندانی در بورس بازان ایجاد نکرد و بی اعتمادی در بازار کماکان جولان می دهد.

آنچه بیش از هر عامل دیگر موجب بلاتکلیفی سرمایه گذاران و تردید آنها برای ماندگاری در بورس یا ورود نقدینگی به این بازار می شود وضعیت نامشخص سیاسی و آینده مبهم برجام است. بازگشت آمریکا به برجام و یا از بین رفتن این توافق می تواند پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت فراوانی برای بورس تهران داشته باشد که با طولانی شدن تعیین تکلیف این موضوع، بسیاری از سهامداران ترجیح می دهند سرمایه خود را از این بازار به بازاری امن تر منتقل کنند.

کارت قرمز 33 درصد سهامداران به وضعیت این هفته بورس

این تردید را می توان در نظرسنجی هایی که از سهامداران انجام شده است نیز مشاهده کرد. بر اساس نظرسنجی دنیای اقتصاد 33 درصد از سهامداران دیدگاه مثبتی به وضعیت هفته پیش رو ندارند و معتقدند معاملات سهام در این هفته در مسیر نزولی حرکت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

باور منفی آنها متکی به همان بی‌اعتمادی و هیجان در بازار سهام است که  سهامداران را به خروج سرمایه خود از این بازار سوق می دهد.

علاوه بر این افراد عده دیگری نیز معتقدند بازار سهام در هفته پیش رو کم رمق و کم نوسان خواهد بود و به عبارت دیگر اگر مثبت هم باشد سود چندانی نصیب سهامداران نخواهد شد. این افراد بر اساس نظرسنجی دنیای اقتصاد 26  درصد معامله گران بازار را تشکیل می دهند.

41 درصد سهامداران چراغ بورس را این هفته سبز می بینند

البته در مقابل 41 درصد از سهامداران شرکت‌کننده در این نظرسنجی روند کلی معاملات در هفته پیش رو را مثبت دانسته اند. به باور این عده – که می توان آنها را سرمایه گذاران بورسی خوش بین نامید –  افت شدید قیمت سهام که در برخی نمادها حتی به بیش از 50 درصد رسیده است، عطش عرضه را کاهش داده و هیجان معاملات در حال تخلیه است به همین دلیل آنها انتظار دارند این هفته بازار مثبت و سودآور باشد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز