بهترین صنایع بورس در سال 1400 کدامند؟

لست سکند

در حالی که معاملات بازار سرمایه در سال 1399 به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، سرمایه گذاران پیش بینی و ارزیابی وضعیت بورس در سال 1400 را از هم اکنون آغاز کرده اند.

به گزارش کاماپرس، اگرچه بورس در نیمه دوم سال 1399 شرایط ناگواری را برای سرمایه گذاران رقم زد اما سودآوری این بازار در نیمه ابتدایی این سال به خوبی ظرفیت های‌بورس را برای معامله گران حرفه ای و نوسان گیران به نمایش گذاشت.

ریسک‌بورس کاهش یافته است

به باور برخی کارشناسان اقتصادی همچون دکتر محمد حسین ادیب استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان، دولت امسال از بورس به بهترین نحو ممکن برای رفع مشکلات بودجه خود استفاده کرده است.

به این معنی که دولت تاکنون ١٢٢ هزار میلیارد تومان اوراق در بورس به فروش رسانده است که فروش  اوراق در واقع فروش بدهی دولت به بورس و انتقال ریسک دولت به بورس است.

راز آسمان پایتخت

به عقیده این اقتصاددان بورس هم در مقابل همین مقدار ریسک را به اقتصاد کشور منتقل کرده است که این وضعیت موجب سالم سازی ساختار مالی شرکت‌های بورسی شده و اکنون شرکت‌هایی نسبتا سالم در بورس حضور  دارند. به بیان دیگر درسال آینده‌بورس شرایط بهتری برای سرمایه گذاری دارد.

پتروشیمی ها، معدنی ها و خودروسازان؛ برندگان‌بورس 1400

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در گزارشی به تحلیل افق پیش روی بورس در سال 1400 پرداخته و به این جمع بندی رسیده است که اگر تنش‌های سیاسی در روابط ایران و غرب کاهش یابد – که این گزینه در آینده بیش از سایر گزینه ها محتمل است – صنایع صادرات‌محور همچون پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و صنایعی که از انحصار و بازار تضمین شده برخوردارند مثل خودروسازان و همچنین گروه بانکی‌ها جزو گروه‌های بورسی پیشرو درسال آینده خواهند بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

چرا بانکی ها از شانس سودآوری برخوردارند؟

حمید میرمعینی، کارشناس‌بورس علت آن که گروه شرکت های بانکی را جزو سودآورهای‌بورس در سال 1400 می داند را این گونه توضیح داده است؛ بانکی‌های بازار سرمایه تحت تاثیر نرخ سود بانکی و بهبود شرایط اقتصادی جزو چهار صنعت بورسی  پیشرو در  سال آینده خواهند بود.

وی این را هم گفته است که تعیین نرخ دلار توسط دولت و محدودیت‌های تحریمی وضعیت اقتصادی کشور را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد و به تبع آن شرکت‌های صادرات‌محور نیز از محل ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های معاملاتی منتفع می‌شوند و سودآوری آنها افزایش می‌یابد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز