بورس تا پایان نوروز 1400 به سود می‌رسد

با این که بورس این روزها حال و روز خوبی ندارد اما تحلیل هایی وجود دارد که نشان از بهبود وضعیت بازار سهام و رونق و سودآوری این بازار تا پایان نوروز 1400 می دهد.

به گزارش کاماپرس، هر کس یک بار در بورس سود کرده باشد نمی تواند نسبت به اخبار و رویدادهای بازار سهام بی توجه بماند و این بازار با این که طی نیمه دوم امسال به سرمایه بسیاری از بورس بازان زخم های کاری زده همچنان جذابیت های خاص خود را دارد.

روزنامه هفت صبح در گزارشی که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانید نشانه های سودآوری بورس تا پایان نوروز 1400 را توضیح داده است.

به نوشته این روزنامه بورس در ده سال گذشته تنها یک مرتبه در دو هفته اول سال روند نزولی داشته است آن هم در سال ۹۳ که تازه سقوط معروف بورس شروع شده بود. با این حال نوروز آن سال هم برای سهامداران بورس چندان سخت نبود و تنها شش دهم درصد بازدهی منفی برای شاخص بورس به ثبت رسید.

در تمام این سال هایی که از آغاز دهه ۹۰ گذشته بازدهی شاخص کل در ایام نوروز به طور میانگین به ۴.۴ درصد می‌رسد. حتی بعضی سال ها مثل سال ۹۹ بازدهی بیش از ۱۰ درصدی در تنها پنج یا شش روز کاری نوروز به ثبت رسیده است؛ موضوعی که باعث شده امیدمان نسبت به نوروز ۱۴۰۰ بیشتر شود.

آریاک سفر

با شروع سال پول‌هایی که اسفندماه  از بازار خارج شده بود به خصوص بر می گردد. از طرفی شاغلان تازه پاداش آخر سال را دریافت کردند و شاهد تزریق‌پول در ایام نوروز هستیم . حالا امسال با وجود دامنه نوسان ممکن است حتی با یک روز سبز پوش شدن بازار سرمایه ضررهای چند روز سهامداران جبران مشود.

ضمنا  نتایج یک بررسی ۱۰ ساله نشان می دهد شاید بهتر باشد بعد از این همه صبر و تحمل دو هفته دیگر هم دندان روی جگر بگذاریم و دست به فروش سهام نزنیم تا ببینیم نوروز ۱۴۰۰ چطور رقم خواهد خورد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بازدهی بورس در نوروز ۹۹؛ مثبت ۱۰.۷ درصد

سال پیش این موقع فروشندگان سهام بزرگترین بازنده‌های بازارهای مالی بودند. آنها نمی‌دانستند چه فروردین درخشانی پیش روی آنهاست. شاخص در آخرین روز سال ۹۸ در محدوده 512 هزار و 900 واحد قرار داشت و در همان چند روز کاری بورس در نوروز ۹۹ شاهد بازدهی چشمگیر ۱۰.۷ درصدی بودیم.

بازدهی‌بورس در نوروز ۹۸ ؛ مثبت ۴.۴ درصد

بورس در نوروز ۹۸ کار خود را با روند صعودی آغاز کرد. این روند از ۲۰ اسفندماه شروع شده بود و در روزهای کاری نیمه اول فروردین ۹۸ سرعت بیشتری به خود گرفت و نهایتاً تا نیمه اردیبهشت ماه هم ادامه داشت.

بازدهی‌بورس در نوروز 97 ؛ مثبت یک درصد

اغلب فعالان بورس سال ۹۷ را آغاز روند صعودی بازار سرمایه بعد از افزایش قیمت دلار می‌دانند. دربازه ابتدای سال ۹۷ بازار سرمایه شرایط متعادل آرامی داشت با این حال نوروز آن سال برای سهامداران سود قابل قبولی داشت.

بازدهی‌بورس در نوروز ۹۶ ؛ مثبت شش دهم درصد

عید نوروز سال ۹۶ برای سهامداران‌بورس چندان سودآور نبود اما حداقل بازده ۶ دهم درصدی نصیب سرمایه‌گذاران شد. در روزهای منتهی به نوروز ۹۶ بورس روند نزولی داشت و در محدوده 77 هزار و 200 واحدی قرار گرفته بود. در روزهای کاری روز ۵ فروردین تا ۱۴ فروردین آن سال شاخص بورس بع 77 هزار و 700رسید و بازدهی شش دهم درصدی در چند روز ابتدایی سال نصیب سرمایه‌گذاران شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز