هرآنچه باید درباره نماد برکت در بورس بدانید

نماد برکت از جمله نمادهای گروه مواد و محصولات دارویی بورس است که طی یک ماه اخیر عملکرد نسبتا قابل قبولی در بازار سهام داشته و اخباری نیز از افق مثبت پیش روی این نماد منتشر می شود که توجه برخی فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران بورسی در سالجاری و سال های گذشته خاطرات تلخ و شیرین فراوانی از نمادهای برگزیده و مشهور گروه دارویی داشته و دارند. فعالان با سابقه بورس جدا از هر آنچه امسال در بازارسرمایه اتفاق افتاد و روال عادی نداشت، همیشه به گروه دارویی به چشم یک گروه مستعد سودآوری می نگرند.

گروه دارویی برکت که با نماد برکت در بورس شناخته می شود یکی از نمادهای مطرح گروه مواد و محصولات دارویی بورس است و در یک ماه – 30 روز معاملاتی – اخیر نیز این نماد با عملکرد نسبتا قابل قبولی که داشته توجه برخی سرمایه گذاران و سهامداران را به خود جلب کرده است. منظور از عملکرد نسبتا قابل قبول افزایشی بودن روند قیمت این سهام طی 30 روز معاملات گذشته در شرایط کنونی است که اغلب سهام ها روندی منفی داشته اند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که قیمت سهام برکت امروز – سه شنبه 12 اسفندماه 1399 – 27570 ریال معادل 2 هزار و 757 تومان است و این سهام امروز نیز با رشد بیش از 3/6 درصدی روبرو شده است.

برکت در یک ماه معاملاتی چه عملکردی داشته است؟

آریاک سفر

در ادمه برخی نکات مهم در مورد نماد برکت که می تواند ذهن سرمایه گذاران را نسبت به این نماد تا حدودی روشن تر کند ، به صورت خلاصه مرور می کنیم.

1. در 30 روز معاملاتی اخیر نماد برکت 11 روز سبز بوده و افزایش قیمت داشته و در مقابل 8 روز نیز این نماد قرمز بوده کاهش قیمت را تجربه کرده است.

2. طی 30 روز معاملاتی اخیر رشد قیمت سهام برکت در 10 روز بالای 3 درصد بوده که از این روزها نماد برکت 7 روز رشد قیمت بالای 4 درصد را تجربه کرده است.

3. در 30 روز معاملاتی اخیر سهام برکت ضمن آنکه فقط 8 روز منفی خورده ، تنها در یک روز کاهش قیمت بیش از 3 درصد را تجربه کرده است.

هلدینگی که بزرگان دارویی کشور را در خود گردآورده است

4. گروه دارویی برکت که سهام آن با نماد برکت در بورس معامله می شود در واقع یک هلدینگ عظیم دارویی است که به نوبه خود چند هلدینگ و شرکت بزرگ را زیر مجموعه خود گردآورده است. گروه سرمایه گذاری البرز و سرمایه گذاری اعتلاء البرز هلدینگ های تابعه گروه دارویی برکت هستند که برای مثال شرکت تولیددارو از قدیمی ترین داروسازی های کشور زیرمجموعه سرمایه گذاری البرز است. شرکت های بزرگی همچون ایران دارو، دارویی سبحان، بیوسان فارمد ، البرز دارو و … نیز ذیل گروه دارویی برکت فعالیت می کنند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

واکسن کرونای ایرانی و تاثیر آن بر سهام برکت

5. نکته بسیار مهم در مورد گروه دارویی‌برکت که این هلدینگ را مورد زیر ذره بین گذاران بورسی قرار می دهد اعلام خبر تولید واکسن کرونا در این گروه دارویی است. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است می دانیم که دو شرکت شفا فارمد و بیوسان فارمد که از شرکت های تابعه گروه دارویی برکت به شمار می روند به عنوان دو شرکت دانش بنیان، دست اندرکار تولید واکسن کرونای ایرانی هستند.

6. بر اساس آنچه مسئولان بهداشتی کشور عنوان کرده اند واکسیناسیون عمومی و انبوه مردم ایران متکی به تولیدات داخلی خواهد بود. بنابراین واکسنی که در شرکت های زیرمجموعه گروه دارویی برکت تولید شود با فروش انبوه تضمین شده روبرو می شود و همان طور که در مورد شرکت های مشابه خارجی اتفاق افتاد، انتظار می رود سهام این شرکت ها نیز با جهش قابل توجه مواجه شود.

شایان ذکر است این گزارش به معنی توصیه به خرید سهام خاصی نیست. خرید و فروش سهام در بورس باید بر اساس دیدگاه ها و اطلاعات همه جانبه و با استفاده از نظر کارشناسان حرفه ای انجام شود و با تمام این شرایط نیز معاملات بورسی همواره دارای ریسک ذاتی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : گروه دارویی برکت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز