بورس از بایدن چگونه استقبال می کند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آیا رنگ قرمز بورس با پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سبز می شود؟
به گزارش کاماپرس، دو سه ماهی می شود که نه بازار بورس روز موفقی داشته و نه سهامداران یک آب خوش از گلویشان پایین رفته است. روند ریزشی و سقوط بورس مدام تکرار می شود و صف فروش هم هر روز از دیروز شلوغ تر است. اما حالا و با شرایطی که بعد از پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات آمریکا رخ می دهد، بورس می تواند روزهای خوش گذشته را جبران کند؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

حقانی نسب، کارشناس بازارهای مالی معتقد است همه تحولات بازار به تغییرات ارز و شرایط ناشی از آن بازمی‌گردد. او با اشاره به تاثیر دو کاندیدای حاضر در انتخابات می گوید:« انتظار عمومی این است که با انتخاب بایدن فضا کمی تعدیل شود چرا که او از بازگشت به برجام سخن گفته و در نتیجه شرایط برای ایران تسهیل می شود .

این اتفاقات می‌تواند زمینه تعدیل نرخ ارز را فراهم کند چرا که دیگر سیاست امریکا سیاست فشار حداکثری نخواهد بود و در نتیجه کاهش قیمت دلار محتمل است. در این شرایط بورس ایران در یک هفته اول انتخاب بایدن ممکن است نوسانی کاهشی را تجربه کند اما پس از تخلیه این هیجان بازار افزایشی می‌شود.»

راز آسمان پایتخت

بورس با برد ترامپ سقوط می کرد

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه به خبر آنلاین می گوید:« روی دیگر این سکه ترامپ بود، رییس جمهوری با سیاست فشار حداکثری که ممکن بود انتخابش نوسان دلار را افزایشی کرده و قیمت‌ها را بالا می‌برد. در نتیجه بورس نیز وارد فضایی شوک‌آلود می‌شد. به هر حال با عادی شدن شرایط ایران موقعیت اقتصادی بهتری را پیش رو خواهد داشت.

باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که سیاست فشار حداکثری صادرات شرکت‌های ما را با مشکل روبرو می کرد و بی‌شک با انتخاب بایدن ، بورس ظرف یک ماه وارد فاز افزایشی خواهد شد چرا که تسهیل شرایط، زمینه را برای رشد صادرات و افزایش ارزآوری فراهم می کند این در حالی است که اگر ترامپ انتخابات را می برد بورس تهران پس از یک ماه صعود وارد فاز نزولی شدید می‌شد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بورسی ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز