بهترین شهرهای سریلانکا که باید از آنها دیدن کنید

سریلانکا کشوری با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. این سرزمین که به اشک اقیانوس هند مشهور است مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. سریلانکا با داشتن میراثی غنی برای افرادی که به دنبال مناظر طبیعی و فرهنگی هستند سرشار از شگفتی است.  آژانس‌های بسیاری تور سریلانکا را در برنامه خود دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با آن‌که تور سریلانکا جاذبه‌های زیادی دارد، اما سه شهر آن از توجه بیشتری خوردار است. این مطلب قصد دارد به اهمیت و محبوبیت این سه نقطه جغرافیایی بپردازد.

تماشای دندان نیش بودا در شهر کندی!

کندی دومین شهر معروف سریلانکا همراه با جاذبه‌های توریستی مهم است. این شهر در فهرست یونسکو قرار دارد و همین موضوع حاکی از اهمیت آن است. کندی با وجود دریاچه‌ای خوش منظره، مکان‌های دیدنی و مقدس، باغ ها و موزه‌های فرهنگی جای خود را در سریلانکا باز کرده است. فراتر از شهر، وجود جنگلی ابری و مزارع استوایی در دامنه‌های کوه فرصتی برای پیاده‌روی و تماشای حیات وحش را فراهم می‌کند.

راز آسمان پایتخت

کندی شهری در ارتفاعات مرکزی سریلانکا و به معنای تپه است. مهم‌ترین معبد بودایی کندی، دالادا مالگاوا یا معبدن دندان است. مکانی که دندان نیش بالایی بودا به عنوان یک شی مقدس در آن نگهداری می‌شود.  این معبد به برجی متصل شده که در ابتدا یک زندان بوده اما در حال حاضر مجموعه مهمی از دست نوشته‌های برگ خرما را در خود جای داده است. در جنوب غربی کندی مجموعه معبد مهم دیگری به نام لانکاتی لاکا  وجود دارد که عبارتند از دو معبد ویهارا و گادالادنیا که هر دو در قرن 14 ساخته شده‌اند.

در اطراف این شهر مزارع چای، برنج و سایر محصولات یافت می‌شود. این شهر دارای یک باغ گیاه شناسی سلطنتی با بیش از 4000 گونه گیاهی است. ماه اگوست یکی از پرترددترین زمان‌ها برای هجوم گردشگران و برگزاری تور سریلانکا است. در این ماه به دلیل سنت سالانه معبد دندان، رژه‌ صورت می‌گیرد. این آداب و رسوم میزان اهمیت و ارزش سریلانکایی‌ها به بودا را نشان می‌دهد. این رژه با حضور بیش از 50  فیل به همراه رقصنده‌‍‌های رنگارنگ کندیان و حضور پرشور طبل‎زنان انجام می‌شود. اکنون یکی از شناخته‌شده‌ترین ‌مراسم‌ها در آسیا است و احتمالا بزرگترین جشن بودایی در جهان باشد.

کلمبو؛ سفر به گذشته در شهری مدرن

کلمبو پایتخت سریلانکا است و در 45 کیلومتری فرودگاه قرار دارد. این شهر بهترین مکان برای تجربه غذاهای محلی و مشاهده زندگی روزمره و پرهیاهوی سریلانکا است. ترکیبی از آسمان خراش‌های درخشان و نشان‌های قدیمی شهر را می‌توان در آن مشاهده کرد. خیابان گال فیس گرین معمولا مملو از غرفه‌های خیابانی جهت خرید سوغاتی و صنایع دستی این سرزمین است. معبد بودایی گانگارامایا با وجود موزه‌ای درون آن، از انتخاب‌های اصلی گردشگران جهت بازدید است. موزه هلندی کلمبو انواع عتیقه، مبلمان و نقاشی‌های دوران استعمار هلند را در خود جای داده و از دیگر جاذبه‌های توریستی مهم است. فارغ از تمام آثار طبیعی و تاریخی، گشت‌وگذار در کلمبو با اتوبوس روباز تجربه‌ای مملو از سرگرمی و نشاط را فراهم می‌کند.

تفریحات دریایی هیجان‌انگیز در شهر ساحلی بنتونا

بنتونا به‌عنوان شهر ساحلی عجیب و غریبی در میان گردشگران توذر سریلانکا شناخته می‌شود. این شهر در دهانه رودخانه بنتون واقع شده است. دارای ساحل شنی زیبا با درختان نارگیل است که فضای گرمسیری دوست داشتنی به آن بخشیده است. در طول فصل نوامبر تا آوریل دریا آرام است. از این رو زمانی مناسب جهت غواصی در اعماق دریا، جت اسکی، ماهیگیری با قایقرانی سنتی و… است. این شهر دارای معبد مشهوری به نام گالاپاتا ویهارا است که متعلق به قرن 12 میلادی است. این معبد دارای حکاکی‌های سنگی و پیچ‌وخم تونل‌های زیرزمینی است که معبد را از داخل به هم متصل می‌کند.

بهترین زمان بازدید از سریلانکا با آژانس لاچین سیر

دو فصل باران‌های موسمی در سریلانکا از آوریل تا ژوئن و از نوامبر تا مارس است که به ترتیب به بخش‌های جنوب غربی و شمال شرقی کشور می‌رسد. بهتر است با در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی، سفر به سریلانکا را برنامه‌ریزی کرد.

آژانس لاچین سیر از جمله آژانس‌هایی است که تور سریلانکا را در طول سال برگزار می‌کند. مسافران در تور سریلانکا، دو شب اقامت در کندی، سه شب در بنتونا و دو شب در کلمبو را تجربه خواهند کرد. گشت شهری، بیمه، ترانسفر بین‌شهری و فرودگاهی از جمله امکانات تور سریلانکا است. بازدید از باغ ادویه، معبد دندان، قایق سواری در رودخانه مادو و… بخشی از برنامه این سفر است. گردشگران بالای 60 سال جهت دریافت بیمه سفر، لازم است مبلغ جداگانه‌ای پرداخت کنند. ناگفته نماند که این آژانس تور سریلانکا-مالدیو را به‌صورت ترکیبی نیز در برنامه دارد. طول این سفر 11 شب و 12 روز است.

انتهای پیام

مرتبط با : لاچین سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز