بعد از ۵۰ سال ورزشگاه آزادی مجوز حرفه‌ ای گرفت

ورزشگاه آزادی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

سرانجام بعد از ۵۰ سال ورزشگاه آزادی موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شد. این خبر را امروز وب‌سایت شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اعلام کرده و عنوان می‌کند که پس از بازدید کارشناسان AFC این مجوز صادر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ورزشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در هفته‌های گذشته بارها کارشناسان شرکت‌های بین‌المللی که گواهینامه‌های مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا را صادر می‌کنند به تهران سفر کردند تا در نهایت مجوز حرفه‌ای ورزشگاه قدیمی پایتخت ایران را صادر کنند. بخش مهمی از این مجوز به رعایت استانداردهای تعمیر و نگهداری تجهیزات ورزشگاه باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علاقه‌مندان به فوتبال می‌دانند که سخت‌گیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای در سال‌های اخیر موجب حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شده است و نداشتن مجوزهای حرفه‌ای به چالشی برای ورزش ایران تبدیل شده. از این‌رو بسیاری کسب این مجوز حرفه‌ای را از سوی ورزشگاه آزادی بهانه‌ای برای حل مشکل حضور آسیایی استقلال و پرسپولیس هم می‌دانند.

شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در خبر دریافت این مجوز حرفه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در کسب این مجوز آورده است: «گواهی ارزیابی انطباق ایمنی بعد از 50 سال و برای نخستین بار از بدو تاسیس مجموعه ورزشی آزادی صادر می شود تا دغدغه بخش بزرگی از جامعه ورزش کشور رفع شده و الزامات مورد نیاز برای برگزاری مسابقات رسمی و صدور مجوز حرفه ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس لحاظ شود. گواهینامه انطباق با الزامات AFC جهت صدور تایید نهایی به این کنفدراسیون ارسال می‌شود.»

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز