برنج پاکستانی 90 درصد گران شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت برنج خارجی افزایش زیادی نسبت به قبل داشته است تا جایی که برنج پاکستانی ۹۰ درصد گران تر از سال گذشته به فروش می رسد.
به گزارش کاماپرس، قیمت برنج خارجی به خصوص برنج هندی و پاکستانی بعد از افزایش قیمت دلار و گیر کردن در گمرک حالا با افزایش قیمت عجیبی روبرو شده است. مثلا قیمت برنج پاکستانی باسماتی درجه یک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90.3 درصد افزایش یافته است.قیمت برنج باسماتی پاکستانی شهریور سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان بود اما حالا قیمت این برنج حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

برنج تایلندی هم مثل بقیه برنجهای خارجی دیگر از قافله گرانی ها جا نمانده است و افزایش قیمت قابل توجهی داشته و در این بازه زمانی 36.5 درصد بیشتر از قبل شده است.
البته این گرانی فقط شامل برنجهای خارجی هندی و پاکستانی و تایلندی نیست برنج طارم اعلا هم حدود ۱۷ درصد درصد افزایش قیمت داشته است.

افزایش ۶۱ درصدی قیمت تخم مرغ نسبت به سال گذشته

راز آسمان پایتخت

قیمت تخم مرغ هم نسبت به سال گذشته با افزایش زیادی روبرو بوده است. تخم مرغ در شهریور ماه گذشته نسبت به شهریور 98 در مجموع 61.8 درصد افزایش قیمت داشته . قیمت تخم مرغ از هر کیلو 78 هزار و 595 ریال در شهریور 98 به 137 هزار و 162 ریال در شهریور 99 رسیده است. همچنین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازه زمانی یک ماهه یعنی از مرداد 99 تا شهریور 99 نیز 10 درصد افزایش داشت.

به گزارش فارس قمیت هر کیلوگرم شکر سفید نیز با 57 درصد افزایش از هر کیلو 51 هزار و 903 ریال در شهریور 98 به 81 هزار و 820 ریال در شهریور 99 افزایش یافته است.
همچنین جو، ذرت داخلی و خارجی و پیاز از جمله اقلامی بوده‌اند که افزایش قیمت قابل توجهی در یک سال گذشته به نام خود ثبت کردند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز