بررسی رتبه‌بندی معلمان در شورای نگهبان به کجا رسید؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به گفته سخنگوی شورای نگهبان، طرح رتبه‌بندی معلمان به شورای نگهبان رسیده اما درباره بخش‌هایی که مجلس به این لایحه اضافه کرده، سؤالات و ابهاماتی وجود دارد که در دست بررسی هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، رتبه‌بندی معلمان از اوایل دهه 90 مطرح شد؛ پس از یک دهه کش و قوس، این لایحه در مجلس تصویب شد و حالا برای اعلام نظر شورای نگهبان ارسال شده است.

در همین زمینه بخوانید:

طبق این طرح، معلمان به پنج رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» تقسیم می‌شوند. فرایند رتبه‌بندی برای تمام معلمان بر مبنای امتیازات در یکی از رتبه‌های این قانون و مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حداکثر تا پایان سال 1400 انجام می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفته است: این طرح به شورای نگهبان رسیده و درباره بار مالی این مصوبه که با توجه به ماهیت آن، طبیعتاً بخشی از بار مالی آن توسط دولت تأمین شده، اما بخش‌هایی که در مجلس به آن اضافه شده، نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

طبق اعلام شورای نگهبان، بعد از اتمام بررسی‌ها، نتیجه نهایی و رسمی اعلام خواهد شد؛ شورای نگهبان 10 روز فرصت دارد و 10 روز نیز می‌تواند مهلت بخواهد که این کار انجام شده است.

در این رابطه برخی کارشناسان معتقدند، هدف اصلی رتبه‌بندی ارتقای کیفیت نظام آموزش است، نه افزایش حقوق معلمان.

اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که چرا باید تمام معلمان شامل رتبه‌بندی شوند؟ 730 هزار معلم در این رتبه بندی هستند و احتمال دارد تعداد زیادی امتیاز لازم را کسب نکنند؛ اینکه با یک چرتکه 730 هزار نفری، بودجه را تقسیم کرده تا به هر معلم بین 700 تا 800 هزار تومان برسد، به این معنی است به دنبال توزیع پول هستند و سنجش صلاحیتی در کار نیست.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز