طرح رتبه بندی معلمان طلسم شده است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آنطور که معاون رئیس سازمان امور استخدامی می‌گوید، دولت منابع کافی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری را ندارد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‎رسد همچنان طرح رتبه‌بندی معلمان با چالش‌هایی مواجه است.

حسین عرب اسدی معاون رئیس سازمان امور استخدامی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در لایحه نظام رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: متاسفانه بار مالی برای امسال دیده نشده و دولت برای امسال اعتبار ندارد که تامین کند. ما از ابتدای سال 1401 در حدود 25 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که در لایحه بودجه تقدیم شده است، بنابراین عدد بار مالی جدید که در پیشنهاد مطرح است، واقع بینانه نیست.

در این زمینه بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در پی این سخنان، رئیس مجلس واکنش نشان داد و گفت: رئیس سازمان بودجه بار مالی آن را در سطح مورد نظر با بررسی در صحن قبول کرده است. حال می گویید مجلس هر کاری خواسته کرده، این ظلم در حق مجلس است و این رفتار درست نیست. ما اینجا هم قانون را رعایت کرده ایم و هم از حق معلمان دفاع کرده‌ایم تا بعد از 10 سال قانون در مسیر درستی پیش رود و مشکلی در آن ایجاد نشود.

وی همچنین  با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه 1401 بار مالی 25 هزار میلیارد تومانی برای اجرای این لایحه در سال آینده در نظر گرفته است. گفت: دولت هم در صحن مجلس و هم در جلسه سران قوا متعهد شده است که این لایحه را  در سال جاری از 31 شهریور به بعد اجرا کند.

رتبه‌بندی فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم آن افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود.

پس از ارزیابی معلمان در نظام سنجش صلاحیت، برای آنها گواهینامه صادر می‌شود و البته هر چند سال یک بار به روز خواهد شد، این گواهینامه، معلمان را در امتیازهای رتبه‌بندی طبقه‌بندی می‌کند و در ادامه مزایایی همچون کسب پست‌های مدیریتی، شرکت در آزمون‌هایی مانند خارج از کشور یا حضور در گروه‌های آموزشی را برای آنها به همراه دارد.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز