با کارکرد و موارد استفاده ریبون بلندر آشنا شوید

لست سکند

مخلوط کردن مواد مختلف در صنایع گوناگون کاری دقیق و حساسی است و به اندازه گیری و دقت زیادی احتیاج دارد. به همین دلیل در صنایع گوناگون برای مخلوط کردن مواد مختلف از دستگاه میکسر پودر یا ریبون بلندر استفاده می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات صنعتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ریبون بلندر همان دستگاه میکسر پودر است که مخزنی یو شکل و همزنی دوار دارد. همزن این دستگاه از دو گروه ریبون یا پارویی شکل گرفته که به صورت مارپیچ طراحی شده‌اند. به دلیل شکل همزن این دستگاه‌ها است که به آن‌ها ریبون بلندر گفته می‌شود.

چگونگی عملکرد ریبون بلندر

این دستگاه با کشیدن دو مسیر پره در جهت مخالف یکدیگر عمل می‌کند. یکی از این پره ها وظیفه انتقال پودر را به سمت بیرون برعهده دارد. پره دیگر نیز مجدد پودرها را به طرف داخل و قسمت مرکز بازمی‌گرداند. این اقدام به وسیله قدرت برگرفته از نیروی شفت متصل به گیربکس انجام می‌شود و در اثر تکرار این فرآیند، مواد به صورت کاملا همگن با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

متوسط سرعت این روبان‌ها بین 14 تا 18 دور در دقیقه است. در واقع با توجه به میزان سرعت و چرخش خلاف جهت روبان‌ها، پودرهای داخل دستگاه به شکل شعاعی و جانبی جا به جا شده و با هم مخلوط می‌شوند. میانگین زمان لازم برای ترکیب انواع مواد پودری به وسیله این دستگاه بین شش تا 20 دقیقه است.

راز آسمان پایتخت

توجه به جنس دستگاه ریبون بلندر

انواع این دستگاه برای مصارف مختلف صنعتی کاربرد دارد. دستگاه ریبون بلند گزینه مناسبی برای صاحبان کارگاه‌ها یا کارخانه‌های مواد شیمیایی و غذایی است. در صورتی که فردی در حوزه بهداشتی فعالیت داشته باشد و بخواهد پودرهای مورد استفاده از تولید محصولات به صورت مناسبی با هم ترکیب شوند بهتر است از دستگاه ریبون بلندر مدل استیل استفاده کند. علت این دسته بندی برای محصولات مختلف، جنس ترکیباتی است که در درون آن ریخته می‌شود. اگر برای پودرهای مربوط به مواد غذایی و دیگر موارد مشابه دستگاه ریبون بلندر آهنی به کار برود، احتمالا زنگ زدگی مخزن این دستگاه را به همراه خواهد داشت.

نکات قابل توجه قبل از خرید ریبون بلندر

معمولا دستگاه‌های ریبون بلندر موجود در بازار برای ترکیب پودرهای خشک کاربرد دارند. بنابراین در صورتی که فردی با پودرهای مرطوب سر و کار دارد باید قبل از خرید و ریختن آن‌ها داخل دستگاه با تولیدکننده مشورت کند تا بعدا مخزن دچار زنگ زدگی و خرابی نشود. افرادی که قصد خرید ریبون بلندر برای ترکیب پودرهای بهداشتی را دارند بهتر است مدل استیل این محصولات را انتخاب کنند.

متقاضیان این دستگاه‌ها باید قبل از خرید به طور کامل با شیوه کار آن آشنایی داشته باشند. به منظور استفاده از دستگاه ریبون بلندر باید حداقل 60 درصد ظرفیت دستگاه از پودر پر شود و سپس این دستگاه به کار گرفته شود.

هنگام تمیز کردن مخزن این محصول به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده استفاده شود و باید شیوه مناسب تمیزکاری آن را به کار گرفت.

خرید ریبون بلندر از ماشین سازی به آفرین

افرادی که قصد خرید دستگاه ریبون بلندر را دارند و با انواع آن آشنا نیستند، کافی است به سایت ماشین سازی به آفرین مراجعه کنند. ماشین سازی به آفرین یک مرکز تخصصی در زمینه تولید انواع ماشین آلات صنعتی است که ازسال 1380 فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه طی دو دهه فعالیت خود همواره تلاش کرده تا سطح کیفی محصولات خود را بالا ببرد. تمامی محصولات به آفرین با کیفیت مناسب و نهایت دقت فنی به مشتریان عرضه شده و گارانتی لازم را دارد.

ظرفیت دستگاه‌های ریبون بلندر این مجموعه از 100 لیتر بیشتر بوده و به بالای 5 هزار لیتر نیز می‌رسد. متقاضیان تهیه این دستگاه‌ها امکان گفت و گو با کارشناسان مجموعه به آفرین را برای تهیه بهترین دستگاه ریبون بلندر مورد نیاز خود خواهند داشت. به علاوه امکان مراجعه حضوری به مجموعه به آفرین نیز وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : به آفرین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز