با کارجو در مسیر شغل مورد علاقه

لست سکند

آینده هر فردی در گرو پیدا کردن شغل مناسب است. به همین دلیل داشتن شغلی متناسب با شخصیت، توانایی و استعداد افراد به همراه درآمد مکفی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تلقی می‌شود. لزوما تحصیل کردن در یک رشته، هر چند پرکاربرد، به معنای داشتن کار مناسب نیست. افراد بسیاری مشاغل پرطرفدار و پردرآمد جامعه را در دست داشته، ولی به دلیل نداشتن توانایی و استعداد لازم در شغل خود، موفقیتی کسب نکرده یا از جایگاهی فعلی خود راضی نیستند. عده‌ای دیگر هم اساسا توانایی و شخصیت خود را نشناخته یا مهارت لازم را برای ورود به بازار کار کسب نکرده‌اند.

آموزش صرف و نداشتن تصور درست از بازار مشاغل مختلف باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در حوزه اشتغال شده است. اما در این خصوص «گروه کارجو» به کمک متقاضیان آمده و این امکان را فراهم کرده تا کارجویان، ضمن آشنایی با مشاغل، از توانایی و شرایط خود برای یافتن شغل موردنظرشان آگاه شوند. بعلاوه متقاضیان با مراجعه به سایت کارجو از امکانات ویژه‌ای به منظور ورود به بازار کاری مناسب خود استفاده می‌کنند.

در همین راستا و پیش از شروع نمایشگاه بین المللی اینوتکس، کاماپرس در ادامه به معرفی کارجو می‌پردازد تا اطلاعات بیشتری از این مجموعه و خدماتش را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

هسته اولیه کارجو

شروع به کار مجموعه کارجو به سه سال پیش باز می‌گردد. این شرکت در زمینه محصولات نرم افزاری حوزه سرمایه انسانی فعالیت می‌کند. کارجو در راستای تکمیل زنجیره تامین منابع انسانی اقدام به راه اندازی سرویس‌های متنوع کرده که از جمله آن‌ها، شبکه اجتماعی کارجو پلاس با فراهم کردن بستر استخدام بیش از ۷ هزار نفر تاکنون و داشبورد هوشمند مدیریت فرآیند استخدام آی‌تی‌اس است. همچنین از زمستان سال گذشته، توسعه سرویس بلاکچینی در برنامه توسعه فنی کارجو قرار گرفت.

راز آسمان پایتخت

بلاکچین کارجو؛ شیوه نوین اعتبارسنجی

با توجه به حضور مجموعه کارجو در نمایشگاه بین المللی اینوتکس امسال، کاماپرس از این گروه خواسته تا درباره محصول جدید کارجو در جریان این نمایشگاه توضیح دهند: اولین محصول ما بستر بلاک چین کارجو پلاس است، که برای ارتباط و اعتبار سنجی کارجویان، ارزیاب‌ها و کارفرمایان برای اولین بار در ایران طراحی شده تا نقشه جامعی از بازار کار ارائه کند.

با توجه به سوابق طولانی در همکاری با بزرگترین شرکت‌ها و سازمان‌های ایران در زمینه جذب نیروی انسانی، به این نتیجه رسیدیم که بزرگ‌ترین مشکل برای سازمان‌ها اعتبار سنجی و ارزیابی رزومه‌ها و افراد تقاضا کننده برای هر موقعیت شغلی است. راهکارهای موجود مانند هوش مصنوعی برای ارزیابی متنی رزومه‌ها یا بات‌های هوشمند برای جستجوی اینترنت جهت تکمیل اطلاعات رزومه و بررسی سابقه هر متقاضی کارایی بهینه‌ای ندارند. هر چند خطای مدیران یا واحد منابع انسانی را تا حدی کاهش می‌دهند. با ظهور فناوری بلاک چین و توسعه پلتفرم‌ها و سرویس‌های مبتنی بر آن در زمینه‌های مختلف اقتصادی و علمی جهش دیگری در روند توسعه انقلاب صنعتی چهارم در حال وقوع است که جنبه‌های مختلف سازمان و نرم افزارهای مورد استفاده در آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارجویان چه مراحلی را طی می‌کنند؟

در ابتدا کارجویان متقاضی که با توجه به هدف گذاری‌های بازاریابی از بین ۶  میلیون نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار انتخاب شده‌اند، با ورود به صفحه اصلی سرویس در وب‌اپلیکیشن مربوطه ثبت نام و اطلاعات اولیه خود را بارگذاری کرده که شامل تکمیل اطلاعات کاری و در واقع رزومه هر فرد است.

در ادامه هر کارجو می‌تواند تعداد محدودی از دوستان خود را که در زمینه فعالیت حرفه‌ای با آن‌ها اشتراک دارد، به شبکه دعوت کند تا آنها درستی اظهارات طرح شده توسط فرد را روی این شبکه را تایید کنند و کارجو بتوانند به مرحله بعد که ارزیابی توسط کارشناسان خبره است، وارد شود.

در مرحله سوم، چهارم، پنجم و ششم ارزیابان متخصص به ترتیب در زمینه‌های سابقه تحصیلی، سابقه شغلی، پیش زمینه‌های فردی (بک‌گراند چک) و مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای افراد را ارزیابی می‌کنند. تعداد این کارشناسان در مجموع ۱۳ نفر خواهد بود تا از خطاهای احتمالی جلوگیری شده و همه اطلاعات، مهارت، دانش و مواردی از این قبیل توسط چند نفر بررسی شود. بعد از ارزیابی این کارشناسان اطلاعات تایید شده همراه با رزومه به عنوان یک ان‌اف‌تی در شبکه منتشر خواهد شد.

هزینه‌های تراکنش برعهده چه کسی است؟

طبق اطلاعات به دست آمده از این مجموعه، هزینه‌های مربوط به تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین یا همان ارزیابی‌ها و همین طور هزینه مربوط به فعالیت ارزیابان و کارشناسان توسط کارجویان پرداخت خواهد شد. البته شرکت‌های در حال استخدام این امکان را دارند برای ورود افراد جدید در زمینه مورد نیازشان تامین اعتبار ارزیابی و انتشار توکن کارجویان جدید را انجام دهند. همچنین سازمان‌های دولتی مانند نهادهای متولی آموزش و اشتغال می‌توانند با تامین اعتبار  مربوط به ارزیابی کارجویان، نزدیک شدن فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را به بازار کار تسهیل کنند. فرآیند ارزیابی تماماً آنلاین و به وسیله دو بستر موجود در مجموعه راهکارهای کارجو پلاس انجام می‌شود.

با انجام همه ارزیابی‌ها، سیستم به صورت هوشمند نتایج به دست آمده را همراه با توکن کارجو منتشر کرده تا بر روی نقشه کار ایران قرار گرفته و همه اعضای شبکه بتوانند از اطلاعات آن استفاده کنند. البته امکان ارتباط با افراد جدید و دعوت به همکاری نیز وجود دارد.

بعضی از مزایای این سرویس بهینه شدن توانمند سازی و آموزش کارکنان، مدیریت پاداش، مدیریت دستمزد و حقوق، کاهش زمان ارزیابی از چند ماه به چند ساعت، افزایش اثربخشی استخدام و در نتیجه همراستایی استراتژیک سازمان است.

دستاوردهای مداوم کارجو

مجموعه کارجو در نخستین سال فعالیت خود به عنوان اپلیکیشن برتر حوزه کسب و کار انتخاب شد. همچنین در سه دوره مسابقات الکام پیچ، در سال‌های 97، 98 و 99 جزو برگزیدگان بوده است. به علاوه این مجموعه در طی این سه سال‌ از طرف معاونت علمی و فناوری، عنوان شرکت خلاق و همینطور استارتاپ برتر تهران هوشمند را نیز به دست آورد.

در سال 2018 کارجو به عنوان نماینده ایران در مسابقات استارتاپی سازمان ملل متحد شرکت کرده و امسال نیز مجددا مرحله مقدماتی این مسابقات را با موفقیت پشت سر گذاشت.این مجموعه ابتدای سال 1400 به دلیل مبتنی بودن محصولات بر تحقیق، توسعه و استفاده از تکنولوژی‌های جدید روز دنیا، به باشگاه شش هزارتایی دانش بنیان‌ها ملحق شده که این جدیدترین دستاورد این مجموعه است.

شبکه‌ای با امیدها و چالش‌ها

در حال حاضر این گروه در خصوص همراهی دانشگاه‌ها به منظور تسریع تایید اصالت مدارک تحصیلی مشکل دارد. به اعتقاد کارجو، ساختار لخت و سنتی این مراکز، قانع کردن آن‌ها برای پیوستن به این جریان را بسیار مشکل می‌کند. همچنین ابهام‌های قانونی موجود در مواجهه با سرویس‌های بلاکچینی، همواره عدم قطعیت را برای تمامی استارتاپ‌های در حال استفاده از این تکنولوژی و همچنین مجموعه کارجو به همراه دارد.

با وجود مسائل ذکر شده، کارجو ضمن آرزوی عضویت افراد در این شبکه بلاکچینی از زمان تحصیل، امیدوار است افراد به واسطه انجام فعالیت‌هایی، اعتبار لازم را کسب کرده تا با رسیدن به سن اشتغال اعتبار قابل توجهی داشته باشند. در این صورت متقاضیان با توجه به پشتیبانی این اعتبار توسط افراد حرفه‌ای حاضر در کارجو، امکان کسب شغل رویایی خود را دور از دسترس نمی‌دانند.

کارجو همواره تلاش کرده با تعریف ان‌اف‌تی به عنوان سند اصالت و اعتبار برای کودکان مستعد یا هنرمندان و استادان گمنام در نقاط مختلف ایران، امکان دسترسی این افراد را به شبکه متخصصان فراهم کرده و بازار کاری بزرگ‌تری را ایجاد کند.

مرتبط با : کارجو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز