با چه لباسی به مصاحبه شغلی برویم؟

لست سکند

به گزارش کاما پرس، مصاحبه شغلی باعث فشار عصبی در افراد است حتی ممکن است برای بعضی از افراد ترسناک هم باشد اما خوشبختانه روش های مختلفی وجود دارد تا مصاحبه راحت و با اطمینان خاطری داشته باشیم که از جمله این روش ها پوشیدن لباس راحت است.

به گزارش کاماپرس، اگر نگران این هستید که برای مصاحبه شغلی بعدی خود چه چیزی بپوشید،نگاهی به این نکات بیاندازید:

انتخاب کت و شلوار

هر مردی باید در کمدش یک دست کت و شلوار داشته باشد،اما اگر ندارید ،مصاحبه فرصت خوبی برای خرید یک دست کت و شلوار است.درسته که برخی از کارفرمایان  با لباس های راه راه و رنگ روشن کنار می آیند اما کت و شلوار ساده و تک رنگ انتخاب بهتری برای مصاحبه است. لباس مورد نظر گشاد یا خیلی تنگ نباشد بهتر است، شلوار بلند و یقه تنگ  نشانگر این است که  وقت زیادی برای انتخاب لباس  صرف نشده است.

اگر چند روز قبل از مصاحبه کت و شلوارتان را امتحان کنید فرصت این را خواهید داشت تا مشکلاتی از قبیل سایز و ناهماهنگی رنگ در لباس را برطرف کنید.

راز آسمان پایتخت

چه رنگی بپوشید؟

سرمه ای و طوسی بهترین گزینه برای رنگ کت و شلوار است.البته به شغل و سطح کاری هم بستگی دارد.طبق گزارشات بدست آمده افرادی که سمت بالاتری دارند،رنگ مشکی را ترجیح می دهند.

پیراهن سفید باهر کت و شلواری می آید البته می توان از رنگ خود کت و شلوار هم با کمی اختلاف استفاده کرد.

برای مثال؛کت و شلوار سرمه ای با پیراهن آبی.

بهتراست رنگ جوراب با شلوار یا کفش یا هردو یکی باشد.

نظافت شخصی

اگر در روز مصاحبه زود از خواب بیدار شوید بهتر می توانید به کارهای شخصی مثل دوش، اصلاح ،مسواک و آراستن موی خود برسید تا در زمان مصاحبه مرتب بنظر بیایید. ژل و واکس موی زیادی برروی مو ها حس خوبی را القا نمی کند پس سعی کنید وقت زیادی را برای آراستن موی خود بگذارید.

لوازم جانبی

جواهرات از جمله گردنبند و دستبند برای مردان گزینه خوبی بنظر نمی رسد،یک حلقه ساده و ساعت شیک کافی است.

قطعا به همراه داشتن پلاستیک نمای خوبی ندارد، یک کیف برای مدارک،درست همانند عکس بالا گزینه بهتری است .یکی دیگر از موارد مهم کفشی است که به استایل و رنگ کت و شلواربخورد. ازپوشیدن کتانی و بوت هم اجتناب کنید. نه فقط برای مصاحبه کاری،بلکه برای هر قرار ملاقاتی که دارید سعی کنید 10 دقیقه زودتر به قرارتان بروید.عجله باعث اضطراب و نگرانی می شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز