با هک شدن شرکت های بیمه و تپسی چه خطرهایی ما را تهدید می کند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

هکرها ادعا کرده‌اند که اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره همراه، شهر و بعضا ایمیل 26 میلیون مسافر تپسی را در دست دارند. به علاوه آیدی مسافر و اطلاعات مبدا و مقصد بیش از 136 میلیون سفر را جمع‌‌آوری کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

با هک شدن 23 شرکت بیمه شامل البرز، معلم، دانا، سامان، میهن، آرمان و غیره نیز اطلاعاتی نظیر مجموع ثروت افراد، بیماری‌های آنها، وسایل نقلیه یا ارزش وسایلی که بیمه کرده‌اند، در اختیار هکرها قرار گرفته است.

خطر سوء استفاده از داده‌ها

بسیاری افراد نسبت به خبر هک شدن اطلاعات تپسی و بیمه‌ها بی توجه بوده و اینگونه تصور می‌کنند که اطلاعات آنها کاربرد خاصی ندارد. در حالی که فروش این دیتای بزرگ به یک گروه مجرمانه می‌تواند دردسرهای بسیار بزرگی به بار بیاورد. اطلاع از هویت، شماره تلفن، محل کار، دارایی‌ها، مقاصد سفر و غیره به‌سادگی می‌تواند منجر به اقدامات مجرمانه علیه افراد شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

به گزارش روزنامه هفت صبح به جز این موارد، داشتن اطلاعات هک شده به همراه برخی حفره‌های امنیتی که در تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ ما وجود دارد، می‌تواند منجر به دسترسی به اطلاعات خصوصی شود. این موضوع حتی می‌تواند منجر به لو رفتن اطلاعات حساب بانکی شده و دارایی افراد و سیستم بانکی در خطر قرار گیرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز