با صفر تا صد مراحل اخذ ویزای شینگن آشنا شوید

ویزای شینگن-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

مطابق توافق‌نامه شینگن، دارندگان ویزا شنگن می‌توانند بدون روادید به 27 کشور اروپایی سفر کنند. از انواع اصلی ویزا شینگن نیز می­توان به ویزای اتحادیه شینگن، ویزای اعتباری منطقه محدود و ویزای ملی اشاره کرد که مسافران با توجه به نوع و هدف سفرشان باید نسبت به اخذ یکی از آنها اقدام کنند.

مراحل اخذ هر کدام از ویزاهای شینگن ممکن است تفاوت‌های جزئی با یکدیگر داشته باشند که کاماپرس در این گزارش، به این موضوع پرداخته است.

هدف سفر و کشور مقصد را مشخص کنید

پیش از تصمیم‌گیری درباره نوع سفر و ویزا باید کشور مقصد را مشخص کنید؛ چرا که برای اخذ ویزا شینگن باید از طریق سفارت‌خانه یا کنسول‌گری‌های کشور مقصد اقدام کرد. چنانچه فردی قصد داشته باشد که به بیش از یک کشور عضو منطقه شینگن سفر کند، باید برای اخذ ویزا به سفارت‌خانه کشوری برود که روزهای بیشتری در آن اقامت خواهد داشت و اگر هم مدت زمان اقامت مسافر در هر کشور مشخص نیست، باید بر اساس اولین کشوری که وارد آن می‌شود، درخواست ویزا شینگن کند.

برای مراجعه به سفارت نیز باید وقت گرفت. البته امروزه تمام سفارت‌خانه‌ها امکان اخذ آنلاین وقت سفارت را برای مراجعه‌کنندگان فراهم کرده‌اند.

ویزای شینگن-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

ارائه مدارک مورد نیاز

متقاضیان ویزا شینگن باید در مرحله بعدی، فرم درخواست ویزا را در دو نسخه تکمیل کنند که این فرم را می‌توان دانلود کرد یا از سفارت‌خانه تحویل گرفت و سپس تمامی مدارک مورد نیاز باید به همراه این نسخه به سفارت ارائه شود.

برخی مدارک لازم جهت درخواست ویزا شینگن عبارتند از پاسپورت، دو قطعه عکس رنگی 3*4، مدارک هویتی، بیمه‌نامه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت، مدارک مربوط به تمکن مالی و واچر هتل.

گرفتن وقت سفارت برای ویزا شینگن

متقاضیان ویزا باید در گام بعدی برای گرفتن وقت سفارت از کشور مقصد اقدام کنند. زمانی که وقت مصاحبه مشخص شد، فرد باید در تاریخ تعیین شده به سفارت مراجعه کند. به همراه داشتن مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه الزامی است. معمولاً در طول مصاحبه، سوالاتی درباره مدت زمان سفر، هدف سفر، محل اقامت و نظایر آن پرسیده می‌شود.

ویزای شینگن-کاماپرس

پرداخت هزینه ویزا شینگن

پرداخت هزینه اخذ ویزا شینگن، گام بعدی در این فرآیند است. این هزینه توسط کشورهای عضو منطقه شینگن به تصویب رسیده و غیرقابل تغییر است، اما ممکن است مبلغ آن با توجه به سن و وضعیت متقاضی متفاوت باشد. پس از پرداخت این هزینه باید منتظر پاسخ درخواست ویزا ماند. بررسی درخواست ویزا شینگن توسط سفارت‌خانه معمولاً 15 روز طول می‌کشد، اما ممکن است تا 30 روز نیز به درازا بکشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که حداقل سه هفته پیش از سفر برای اخذ ویزا شینگن اقدام شود.

نکات مهم اخذ ویزا شینگن

تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا باید ترجمه شده و دارای مهر دارالترجمه باشند. چنانچه تمام مراحل به درستی طی شود و مدارک کامل باشد، درخواست شما تایید شده و برچسب (لیبل) ویزا روی پاسپورت زده می‌شود. مدت اعتبار این ویزا به هدف سفر و نوع ویزا بستگی دارد. اگر به دنبال افزایش شانس اخذ ویزا شینگن هستید، توصیه می‌کنیم که در قالب تورهای گروهی اقدام کنید.

شرایط اخذ انواع ویزا شینگن با یکدیگر متفاوت است، اما داشتن گردش حساب بالا و تمکن مالی از جمله مهم‌ترین شرایط آن محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر تمام کشورهای عضو منطقه شینگن محدودیت‌های کرونایی خود را لغو کرده‌اند؛ بنابراین متقاضیان ویزا نیازی به ارائه کارت واکسن یا تست منفی PCR ندارند.

ویزای شینگن-کاماپرس

برای دریافت ویزا شینگن از کجا شروع کنیم؟

چنانچه در هر یک از مراحل اخذ ویزا شینگن به مشاوره یا راهنمایی نیاز داشته باشید، می‌توانید از مشاوران خبره و با تجربه “ویزالند” کمک بگیرید. ویزالند، معتبرترین مرجع فارسی ویزا است که از به‌روزترین تغییرات و اطلاعات کشورها درباره صدور انواع ویزا آگاهی دارد. مشاوره تلفنی و حضوری، تکمیل مدارک، گرفتن وقت سفارت، پیگیری اخذ ویزا و نظایر آن از جمله خدمات این گروه به شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید به وبسایت ویزالند به آدرس www.visaland.org مراجعه کنید با شماره تلفن 1836-026 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز