با شرکت هایی که از جنگ ها سود می‌کنند، آشنا شوید

لست سکند

وقوع جنگ‌های مرگبار برای تمامی کشورها تخریب، ضرر و زیان‌های زیادی به همراه دارد. اما در این میان برخی شرکت‌ها با وقوع جنگ سود می‌کنند و بیشتر در عرصه جهانی شناخته می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مقوله جنگ همیشه در بین قدرت‌های برتر جهان یا کشورهای توسعه یافته و جهان سومی وجود داشته است. گاهی اوقات کشورها با سلاح گرم به مرز منطقه یا کشور دیگری تجاوز می‌کنند تا منافع مورد نظر خود را به دست آورند. این نوع جنگ هزینه زیادی برای هر دو طرف در پی خواهد داشت. با این حال وقوع جنگ گرم برای برخی شرکت‌های فعال در حوزه تولید سلاح و ادوات جنگی بسیار سودآور است.

ویدئوهای مرتبط را ببینید:

مپس.ان.مور اخیرا در گزارشی به این موضوع پرداخته است. طبق اطلاعات صفحه اینستاگرام مپس.ان.مور، از 20 شرکتی که در جریان جنگ‌های احتمالی بیشترین درآمد را به دست می‌آورند، 13 مجموعه متعلق به آمریکا است و دو شرکت انگلیسی و دو مجموعه هم روسی هستند. نام شرکت‌هایی از فرانسه و ایتالیا هم در این لیست 20 تایی به چشم می‌خورد. در ادامه این گزارش اطلاعات بیشتری درباره پنج شرکت تراز اول این لیست ارائه خواهد شد؛

راز آسمان پایتخت

1- لاکهید مارتین

شرکت لاکهید مارتین یک مجموعه فعال در عرصه صنایع هوافضایی، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکا است که از سال 1995 با ادغام دو مجموعه لاکهید و مارتین مریتا در ایالات مریلند فعالیت خود را شروع کرد. محصولات عمده این مجموعه هواپیماهای ترابری، جنگنده، رادار، ماهواره، موشک و مواردی از این قبیل است.

2- بوئینگ

این مجموعه در زمینه صنایع هوایی و صنعت دفاعی آمریکا فعالیت دارد. آغاز به کار بوئینگ به سال 1916 باز می‌گردد و مقر کنونی آن در ایالت شیکاگو است. ساخت هواپیماهای تجاری، سامانه‌های دفاعی یکپارچه، ارائه محصولات فناوری و خدمات سرمایه گذاری از جمله حوزه‌های اصلی فعالیت بوئینگ محسوب می‌شوند.

3- ریتیان تکنالجیز

شرکت مذکور از ادغام مجموعه یونایتد تکنالجیز با ریتیان به وجود آمد. ریتیان تکتالجیز از مجموعه‌های بزرگ فعال در صنایع هوافضایی و جنگ افزاری آمریکا محسوب می‌شود و تاکنون موشک‌ها و سلاح‌های معروفی را ساخته است. این شرکت بالغ بر 181 هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

4- بی‌ای‌ئی سیستمز

مجموعه بی‌ای‌ئی سیستمز یک شرکت انگلیسی فعال در حوزه صنایع دفاعی و هوافضا است. دفتر مرکزی این مجموعه در فارنبرو قرار دارد. شرکت مذکور تاکنون در طراحی و ساخت ناوشکن‌های تیپ 45، همچنین طراحی و توسعه جنگنده نسل ششم تولیدی مجموعه خود، ناو هواپیمابر ملکه الیزابت و زیردریایی کلاس استوت مشارکت داشته است.

5- نورتروپ گرومن

این مجموعه از دیگر گروه‌های صنایع نظامی و فناوری هوافضای آمریکا است که در سال 1994 از ادغام دو شرکت نورتروپ و گرومن به وجود آمد. سیستم‌های هوشمند اطلاعاتی، پدافند موشکی، راداری، کشتی‌ها و ناوهای اتمی و غیراتمی، انواع ماهواره و همچنین سیستم‌های لیزری پرانرژی و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله محصولات این مجموعه هستند.

 

آمار فروش کلی تسلیحات جنگی در سال 2018
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز