آوا نوین؛ پیشگام در ارائه خدمات مالی

واژه سرمایه گذاری دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود که سرمایه گذاری در گواهی سپرده، اوراق قرضه، سهام عادی یا صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود. ماهیت سرمایه‌ گذاری در واقع تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی بوده که برای مدت زمانی نگهداری می‌شوند. سرمایه گذاران معمولا با هدف رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، به این کار می‌پردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

خرید سهام شرکت‌ها در بازار بورس به منظور کسب درآمد و افزایش سرمایه، یک سرمایه گذاری مالی محسوب می‌شود. ریسک این نوع فعالیت برای افرادی حقیقی و حقوقی در این بازار بالاست و همگان باید دانش حداقلی درباره چگونگی انجام آن داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، شرکت‌های سرمایه گذاری به منظور کاهش ریسک مشغول فعالیت بوده و به عنوان واسطه، اقدام به سرمایه گذاری در مجموعه‌های بورسی می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، «سرمایه گذاری آوا نوین» است که با شعار «آوایی نو در خدمات مالی» به مشتریان خود خدمات ارائه می‌کند؛

از عمران سبحان تا آوا نوین

سال 1383 بود که شرکت سرمایه گذاری عمران سبحان به عنوان سهامی عام مشغول فعالیت شد. این مجموعه در سال 1397 به عنوان کنونی خود، یعنی آوا نوین، تغییر نام پیدا کرد. این شرکت دو سال قبل تغییر نامش، به صورت اختصاصی به خرید و فروش سهام پرداخت.

راز آسمان پایتخت

از آن زمان تاکنون، این مجموعه در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند و در حال حاضر هم سکان آن در دست علیرضا قدرتی است. شرکت‌های سرمایه گذاری پاک اندیشان امین و توسعه مدیریت آوا نوین، زیرمجموعه سرمایه گذاری آوانوین محسوب می‌شوند.

آوا نوین وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است. به همین دلیل، این شرکت سرمایه گذاری با توجه به سیاست‌های کلان و برنامه‌های استراتژیک سازمان اقتصادی کوثر، اهدافی مانند ثبت افزایش سرمایه تا مبلغ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی و صدور سهام جدید، تلاش در جهت ارتقا وضعیت شرکت در صنعت سرمایه گذاری و … را دنبال می‌کند.

پرتفوی ارزشمند وآوا

سهام شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با نماد «وآوا» در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. ارزش بازار کنونی سهام وآوا حدودا 7 هزار و 498 میلیارد ریال است. بیشتر این سهام را سازمان اقتصادی کوثر و اشخاص حقیقی در اختیار دارند.

سرمایه گذاری آوا نوین در فروردین ماه سال گذشته حدود 100 میلیارد ریال از معاملات خود کسب سود کرد. پرتفوی بورسی این مجموعه در اردیبهشت ماه همان سال دارای ارزش 630 میلیارد ریالی شد.

این مجموعه در پایان سال مالی گذشته از محل بازده سرمایه گذاری‌ها 143 هزار و 817 میلیون ریال سود به دست آورد. میزان سود خالص وآوا در پایان سال مالی گذشته 3 هزار و 131 میلیارد و 975 میلیون ریال بود. همچنین سود خالص هر سهم آن 3 هزار و 365 ریال اعلام شد.

آوا نوین و جایزه ملی تعالی

مجموعه آوا نوین طی سال‌های فعالیت خود سعی داشته عملکرد خود را بهبود ببخشد و کیفیت خدماتش را افزایش دهد. البته آوا نوین در این راستا موفق عمل کرده است؛ دریافت تقدیرنامه سومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت گواه عملکرد مناسب این شرکت است.

این تقدیرنامه به سازمان‌های پیشرو در جهت تعالی سازمانی، البته به شرط کسب حد نصاب تعیین شده مورد نیاز رویداد جایزه ملی تعالی، اعطا می‌شود.

مرتبط با : سرمایه گذاری آوا نوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز