با بهترین مکمل‌های غذایی برای بانوان آشنا شوید

مکمل غذایی بانوان-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

هر انسانی بسته به وضعیت جسمی و میزان قدرت بدنی خود، نیاز به برخی مکمل‌های غذایی دارد. بسیاری از بانوان در کشورمان به دلیل نوع پوشش و عدم دریافت کافی نور آفتاب از کمبود ویتامین دی دارند. کم‌خونی و کمبود آهن نیز در بانوان امری رایج است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتخاب بهترین مکمل‌های غذایی نقش مهمی در سلامت بانوان ایفا می‌کند. درادامه برخی از بهترین انواع مکمل را معرفی می‌کنیم.

مکمل غذایی بانوان-کاماپرس

نیازهای اصلی بانوان به مکمل‌‌های غذایی

همانطور که گفته شد بسیاری از بانوان نیاز اساسی به مکمل‌های مانند آهن، ویتامین دی، کلسیم وغیره دارند. اما برای رفع این نیاز ها باید به مصرف موادغذایی مناسب یا مکمل‌های غذایی بپردازند. پروتئین‌های طبیعی، میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین های لازم برای بدن هستند. اما برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارید.

راز آسمان پایتخت

با تغییر ذائقه‌های افراد و البته تغییر نوع پخت یا مصرف مواد غذایی، ممکن است بسیاری از ویتامین ها یا مواد غنی و معدنی موجود در مواد غذایی از بین بروند. به همین دلیل بانوان در کنار مصرف مواد غذایی، نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی دارند.

بیشتر بخوانید:

عوارض عدم مصرف مکمل‌های غذایی

هرکدام از موادغذایی یا ویتامین ها نقشی در بدن ما دارند و در صورت عدم استفاده کافی، باعث بروز بسیاری از مشکل ها و بیماری ها می‌شوند. بسیاری از بانوان درگیر ریزش بیش از حد مو، خشکی ناخون، خشکی پوست دست، تیرگی زیر چشم و غیره می‌شوند. یکی دیگر از مشکل‌های که برای بانوان پیش می‌آید ضعف جسمانی یا غش‌های کوتاه مدت است، که این مشکل در صورت عدم استفاده قرص آهن یا کم‌خونی شدید بروز داده می‌شود.

همچنین به دلیل بروز ضعف‌های جسمانی و ناتوانی در مصرف هرنوع خوراکی در دوران قائدگی یا بارداری، به تمام بانوان توصیه می‌شود تا در این دوران ها از قرص آهن استفاده کنند.

مکمل غذایی بانوان-کاماپرس

بهترین مکمل‌های غذایی

بسیاری از بانوان می‌توانند در صورت عدم استفاده از موادغذایی مناسب یا کمبود ویتامین‌های مورد نیاز، با نظر پزشک و یا علم به اینکه نیاز به چه ویتامینی دارند، قرص‌های مکمل غذایی را مصرف کنند. از جمله بهترین مکمل‌های غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیاه پنج انگشت یا ویتکس‌ آگنوس‌ کاستوس‌

مصرف این قرص(گیاه) در دوران پیش از قائدگی توصیه می‌شود و باعث کاهش اضطراب، درد، بیخوابی و.. می‌شود.

کلسیم

مصرف کلسیم باعث پیشگیری از پوکی استخوان، خشکی ناخون، شکنندگی ناخون خواهد شدو همچنین به تقویت استخوان بندی افراد در دوران بلوغ کمک فراوانی می‌کند.

مکمل غذایی بانوان-کاماپرس

میو اینوزیتول

این قرص از جمله داروهای است که به بانوان کمک می‌کند تا از بروز مشکل‌های خاص خود جلوگیری کنند. میو اینوزیتل به کاهش جوش‌های پوستی و رشد نابجای موها، کاهش سطح آندورژن کمک می‌کند. همچنین مصرف روزانه این قرص باعث تقویت مقاومت بدن و قدرت باروری می‌شود.

ویتامین کا

این نوع از ویتامین را می‌توان در سبزی و با رنگ‌های تیره مشاهد کرد. مصرف این قرص به حفظ سلامت قلب و عروق و کارکرد درست دستگاه گوارش کمک می‌کند.

بانوان باید بدانند که برای حفظ سلامتی خود نیاز به هرنوع مواد غذایی یا مکمل دارند، پس اگر به هردلیلی نتوانستید مواد غذایی سالم یا درست مصرف کنید اصلا نگران نباشید، چون مکمل‌های غذایی به شما کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز