با این 9 نکته ایران ارقام را بشناسید

لست سکند

شرکت «ایران ارقام» در سال 1335 فعالیت خود را شروع کرد. این مجموعه در آغاز کار نمایندگی انحصاری شرکت ان.سی.آر را در دست گرفت. تمام سهام این شرکت در سال 1362 طی توافقنامه‌ای به دولت ایران واگذار شد و نام شرکت به «خدمات دستگاه‌های محاسباتی ایران ارقام» تغییر کرد. ایران ارقام در حوزه تجهیزات و راهکارهای بانکی فعالیت دارد.

کاماپرس در ادامه 9 نکته از این مجموعه را منتشر می‌کند که برای فعالان حوزه بانکداری و علاقمندان به آن می‌تواند مفید باشد؛

1. شرکت ایران ارقام در حال حاضر با مدیریت کوروش منتظری فعالیت می‌کند. تعداد کارکنان این مجموعه 670 نفر اعلام شده است.

2. محصولات این مجموعه در حوزه تجهیزات سخت‌افزاری بانکی مانند دستگاه‌های خودپرداز-ای.تی.ام-، چک اسکنر، ماشین هوشمند دریافت پول، خودپرداز و خوددریافت کم حجم و … همچنین راهکارهای نرم‌افزاری شامل سامانه مانیتورینگ خودپرداز-خود دریافت، سوئیچ بانکی ایران ارقام، سامانه مدیریت شبکه خودپرداز و … است.

3. مجموعه‌ها و بانک‌هایی مانند ملت، مسکن، تجارت، پاسارگاد، قوامین، اقتصاد نوین، پست بانک، کشاورزی، گردشگری، آینده، صادرات، ایران خودرو و … مشتریان ایران ارقام هستند.

راز آسمان پایتخت

4. گروه صنعتی پلور سبز، بیمه معلم، شرکت لیزینگ فرهنگیان، پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی، شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران، شرکت خدمات مسافرتی- هوایی زاگرس و … از شرکت‌های همگروه این مجموعه معرفی شدند.

5. سهام این شرکت در سال 1384 در بورس عرضه شد. شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده این مجموعه معرفی شده است. سهام این مجموعه با نماد «مرقام» در بازار دوم بورس، قسمت رایانه، زیربخش مشاوره و تهیه نرم افزار وجود دارد.

6. درآمد عملیاتی این مجموعه تا پایان 6 ماهه نخست سال جاری، 968 هزار و 98 میلیون ریال اعلام شد. میزان سود پایه هر سهم در زمان مذکور، هزار و 795 ریال بود.

7. احراز رتبه یک در رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی از شورای عالی انفورماتیک، رتبه دوم جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات و … از افتخارات این شرکت است.

8. امضا تفاهمنامه همکاری با ایرانسل، عقد قرارداد همکاری با فن‌آوا کارت، در دست گرفتن پشتیبانی دستگاه‌های خودپرداز بانک رفاه کارگران به مدت دو سال و تمدید قرارداد پشتیبانی بانک سپه، از جمله رویدادهای 6 ماهه دوم سال جاری برای ایران ارقام بود.

9. این مجموعه در 6 ماهه اخیر توانست، رتبه 1 را در رسته امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به دست آورد. همچنین دریافت جایزه نشان عالی مدیر سال 1399 توسط مدیرعامل این مجموعه، از دیگر دستاوردهایی بود که در مدت زمان ذکر شده برای ایران ارقام به وقوع پیوست.

مرتبط با : ایران ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز