بانک ملی را بیشتر بشناسید

لست سکند

«بانک ملی ایران» سال 1307 در تهران به طور رسمی آغاز به کار کرد. اولین مدیر عامل بانک ملی دکتر کورت لنیدن بلات و معاون او فوگل، به همراه 70 کارشناس از کشور آلمان به ایران آمدند. سرمایه اولیه بانک 20 میلیون ریال بود که فقط 8 میلیون ریال آن پرداخت شد و در سال 1314 سرمایه بانک به 300 میلیون ریال و در سال 1331 به 2 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که تمام آن پرداخت شد.

کاماپرس در ادامه با انتشار نکاتی درباره این بانک سعی می‌کند آن را به طور کامل برای خوانندگان معرفی کند؛

1. بانک ملی ایران در حال حاضر با مدیریت محمدرضا حسین زاده در حال فعالیت است. سرمایه این مجموعه در سال جاری بیش از 922 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

2. تعداد کارکنان این مجموعه بیش از 45 هزار نفر است که در بیش از 2 هزار و 938 شعبه داخلی، 14 شعبه فعال و 4 واحد مستقل در خارج کشور و 183 باجه مشغول به کار هستند.

3. این مجموعه محصولات الکترونیکی مثل کارت بانکی، همراه بانک، همراه بام، تلفن بانک و دیگر محصولاتی مانند کیوسک و خود دریافت و … را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

4. شرکت‌های داده ورزی سداد، چاپ و نشر بانک ملی ایران، ملی خدماتی تدارک و کارگزاری بانک ملی ایران از شرکت‌های زیرمجموعه این بانک هستند. از دیگر شرکت‌های وابسته به بانک ملی می‌توان به مجموعه‌های توسعه سرمایه پیشگامان پویا، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، موسسه همیاری کوثر گروه توسعه ملی و صرافی ملی ایران اشاره کرد.

5. این بانک تاکنون جایزه ملی مسئولیت اجتماعی، تندیس بانک محبوب سال 1396 ، تندیس سرآمدان روابط عمومی، تقدیرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و … را به دست آورده است.

6. موزه این بانک از جمله آثار تاریخی ایران است که علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی نیز از آن بازدید کنند. نسخه اندروید منسوب به موزه در دسترس کاربران قرار دارد و به زودی نسخه آی.اُ.اس این موزه برای استفاده افراد عرضه می‌شود.

7. آخرین مناقصه این مجموعه مربوط به 24 اسفندماه سال جاری است که در آن 90 دستگاه سورتر خزانه‌ای به متقاضی یا متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

8. کانون جوانه‌های بانک ملی ایران یک وبسایت وابسته به این شرکت است که در آن برای آشنایی نوجوانان با خدمات بانکی و چگونگی استفاده از آن مطالب و برنامه‌هایی ارائه می‌شود.

9. بانک ملی ایران در جدیدترین اقدام خود «تقویم ملی» را که با استفاده از ابزارهای دیجیتال و الکترونیک قابل استفاده است در دسترس عموم قرار داد.

10. این مجموعه در سال جاری از طرح «ملی پلاس» خود با عنوان انقلاب شعب بانکی رونمایی کرد. ملی پلاس نخستین شعبه با رویکرد نوین در نظام بانکی و بانکداری دیجیتال است که در آن پول تبادل نمی‌شود و تمامی فرآیندها دیجیتالی انجام می‌گیرد.

11. در بهمن‌ ماه امسال، بانک ملی در پی تفاهم نامه‌ای با فروشگاه زنجیره‌ای رفاه طرحی را به اجرا درآورد که طی آن دارندگان کارت‌های بانک ملی با خرید از فروشگاه رفاه می‌توانند در جشنواره‌ای که برای این دسته از افراد تدارک دیده شده، شرکت کنند. این جشنواره تا پایان فروردین ماه سال 1400 ادامه خواهد داشت.

12. بانک ملی دارای نشریه داخلی و پادکست است که به صورت ماهانه منتشر می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد. آخرین شماره نشریه آن مربوط به ماه جاری است که در آن درباره اقدامات بانک در سال 1399 و آثار کرونا روی زندگی مردم و کارمندان بانک و … مطالبی موجود است.

مرتبط با : بانک ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز