بالاخره قیمت طلا و انواع سکه ریزش کرد

با توجه به تعطیلی بازار جهانی و بازگشت دلار به کانال قیمتی 27 هزار تومانی، نرخ طلا و سکه در بازار داخلی کاهش پیدا کرد. در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 0.36 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 191 هزار و 300 تومانی قرار دارد. سکه امامی هم امروز افت قیمتی 70 هزار تومانی را تجربه کرد؛ به این ترتیب با قیمت 12 میلیون و 140 هزار تومان معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و سکه کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت طلای داخلی به دلیل بالا رفتن نرخ اونس و دلار در هفته اخیر، امری قابل پیش بینی بود. به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا، نوسان بالای قیمت‌ها، هرگونه پیش بینی را در بازار طلا را دشوار کرده است اما در صورتی که روند صعودی نرخ دلار ادامه پیدا کند، رشد قیمتی طلا و سکه هم متوقف نخواهد شد.

کشتی‌آرای اعتقاد دارد که رکود بازار طلا به دلیل ماه محرم همچنان زیاد است؛ ضمن اینکه افزایش قیمت‌ها هم به این موضوع اضافه شده و تقاضا را به شدت کاهش داده است.

راز آسمان پایتخت

افزایش قدرت طلای جهانی برای رشد قیمتی!

اخبار بین المللی حاکی از آن است که نظرات نسبت به ادامه‌دار بودن افزایش قیمت اونس طلا قوی‌تر شده است. اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، جان تازه‌ای به بازار طلای جهانی بخشید. به گفته برخی تحلیلگران، قیمت‌ها در هفته جاری نسبت به عناوین اقتصادی حساس خواهند بود.

بر اساس آخرین نظرسنجی طلا کیتکو نیوز، اکثر سرمایه گذاران خرده فروشی و تحلیلگران وال استریت در این هفته قیمت طلا را افزایشی پیش بینی کرده‌اند، چون قیمت آن به طور قابل توجهی به بالای هزار و 800 دلار در هر اونس رسیده است.

به نظر برخی از تحلیلگران، با این حال در سخنرانی پاول هنوز عدم اطمینان زیادی در مورد سیاست پولی ایالات متحده وجود دارد و به طور دقیق نسبت به روند صعودی طلا نمی‌توان پیش بینی داشت. در این خصوص آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، معتقد است که پاول چیزی دور از انتظار ما بیان نکرد! اما با این حال بازار به این سخنان روی خوش نشان داد و بار دیگر مسیر افزایش قیمت را در پیش گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز