بازگشت پیکان گوجه‌ای به خیابان‌ها !

لست سکند

افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی باعث بازگشت دوباره خودروهای فرسوده محبوبی مثل پیکان گوجه ای به خیابانهای کشور شده است.

به گزارش کاماپرس، این روزها پیکان، دوو و تویوتاهای قدیمی را بیشتر از همیشه در خیابانها می بینید.کاهش توان مالی مردم برای خرید خودرو چه داخلی و چه خارجی حالا باعث شده دوباره سر و کله خودروهای قدیمی و فرسوده دوباره پیدا شود.

با اینکه خودروهای قدیمی فرسوده و مستهلک هستند، اما به دلیل ارزان بودن قیمت آنها و البته قیمت لوازم یدکی حالا مشتریان جدیدی برای تردد در شهر و حتی سفرهای بین شهری پیدا کرده است. اما خرید این خودروهای فرسوده به نفع خریدار است؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

تردد با خودروهای فرسوده خطرناک است

راز آسمان پایتخت

رضا برنابادی کارشناس صنعت خودرو درباره خرید خودروهای فرسوده‌ای که بیش از یکصد هزار کیلومتر کار کرده اند، می گوید: « شاهد بازگشت برندهایی همچون پیکان، دوو، تویوتا و دیگر خودروهای فرسوده هستیم که دلیل آن تنها جهش قیمت محصولات خودروسازان داخلی و ممنوعیت واردات است و مشتریان از آن‌ها برای تردد درون شهری و حتی بین شهری بهره می برند. مساله مهمی که در مورد این خودروهای وجود دارد، فرسایش و استهلاک بیش از حد است.

این فرسایش اغلب شامل اتاق و شاسی خودرو می شود که هزینه‌های هنگفتی را در درازمدت یا هنگام استفاده مجدد به راننده تحمیل می‌کند. مضاف بر این موضوع استفاده از خودروهای فرسوده نه تنها منجر به افزایش تصادفات خواهند شد بلکه اغلب شاهد جرح و حتی مرگ سرنشینان هم خواهیم بود. زیرا ممکن است در فرآیند تعمیر یا بازسازی مجموعه‌هایشان ضعفی وجود داشته باشد و باعث بروز حادثه شود.»

قطعات خودروهای فرسوده همیشه هست

اما یکی از عوامل مهمی که مشتریان را به خرید خودروی فرسوده ترغیب می کند این است که لوازم یدکی این خودروها همیشه هست و البته قیمت پایینی هم دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه می گوید: « هیچ گونه ضعفی برای تامین لوازم یدکی خودروهای فرسوده وجود ندارد، هرچند شاید در نسخه‌های قدیمی خودرو تویوتا ممکن است برخی از قطعات به راحتی پیدا نشود. همچنین در حاشیه‌ یا مرکز شهرها می‌توان تعمیرکاران این خودروها را پیدا کرد. هر چند که گاهی ممکن هست در اثر استهلاک زیاد مالکان این خودروها دردسرهای فراوانی برای نگهداری و تعمیر داشته باشند.»

به گزارش بازار، لوازم یدکی خودروهای فرسوده نسبت به خودروهای جدید با سهولت بیشتری یافت می شوند؛ زیرا در گذشته به دلیل مصرف بالا قطعات این خودروها بیشتر لوازم یدکی آن‌ها در کشور تولید می شد، بنابراین حتی قطعات خودروهایی همچون سیمرغ، شورولت، جیب شهباز و… در دسترس هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز