بازار سیاه گوشت در کنترل دلالان

مرغ این روزها به مرز کیلویی 40 هزارتومان رسیده و گوشت هم از سفره خیلی ها پرکشیده است از این رو برخی تولیدکنندگان می گویند به زودی واردکننده محصولات لبنی و گوشت و تخم‌مرغ می‌شویم

به گزارش کاماپرس، علت اصلی گرانی مرغ، کاهش تولید پرورش‌دهندگان به خاطر گرانی تاریخی خوراک دام و طیور است. البته بیشتر مسئولان و مدیرانِ سازمان‌های ذی‌ربط، گرانی شدید و بی‌سابقه نهاده‌های دامی را نمی‌پذیرند. دلالان خوراک طیور و مرغ نیز این روزها موثر و پرکار عمل می کنند و از واسطه گری پول به جیب می زنند.

توزیع کننده حذف شد

یکی از فعالان بازار نهاده دام و طیور در گفتگو با گسترش‌نیوز گفت: «برای بررسی و تحلیل دلیل گرانی و کمبود شدید نهاده و انواع مختلف گوشت باید به چند سال قبل بازگشت. بالغ بر دو سال از تشکیل دفتر نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی می‌گذرد. تقریبا از شهریور سال 97 بود که تماس‌های این دفتر و استعلام قیمت و تحویل نهاده از تولیدکنندگان دام و طیور شروع شد.

وضعیت روز به روز بدتر و حلقه‌ فشار و محاصره، تنگ‌تر شد تا جایی که امروز می‌توان گفت توزیع‌کنندگان به طور کامل حذف شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

بازار در کنترل واسطه‌های زیرزمینی

وی درباره واسطه گری ها فعال در بازار توضیح داد: «وعده‌های توخالی مسئولین جهاد کشاورزی را می‌شنویم. با این حال ۳ ماه از حذف کامل توزیع کنندگان می‌گذرد و شاهد آن هستیم که واسطه‌های زیرزمینی، بازار سیاه نهاده‌ها را در اختیار گرفته‌اند. آنها محصولات را به ۴ برابر قیمت مصوب در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهند. آن روزهایی که مسئولین نظارت بر توزیع کالا؛ توزیع‌کنندگان را واسطه زالوصفت می‌خواندند معنی حرفشان را نمی‌فهمیدم اما امروز با دیدن این بازار سیاه به معنای واقعی این کلمه پی بردم. به هیچ وجه باورم نمی‌شد که روزی چنین تفاوت قیمتی ایجاد شود. اما مثل اینکه متخصصانی وجود دارند که کارشان همین است».

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز