بازار بورس و سرمایه ساماندهی می‌شود

لست سکند

شاخص کل بازار بورس طی روز جاری نسبت به دیروز، 12 هزار و 554 واحد رشد کرد و به مرز یک میلیون و 449 هزار و 472 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 4 هزار و 381 واحد بالا رفت و در محدوده 398 هزار و 348 واحدی قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس، امروز در بازار بورس 838 هزار و 461 معامله به ارزش 107 هزار و 965 میلیارد ریال انجام شد. نمادهای «وغدیر»، «فولاد» و «فملی» بیشترین اثر را بر روی شاخص کل بازار بورس امروز داشتند. طبق اعلام اعضای شورای عالی بورس، سازمان مربوطه برای ثبات شرایط بازار سرمایه برنامه‌هایی دارد. به گفته حمیدرضا دانش کاظمی، عضو شورای عالی بورس، از رئیس سازمان درخواست شده تا طی دو هفته آینده، برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت بازار را ارائه دهد. به نظر با توجه به هماهنگی بازار سرمایه با بانک مرکزی، اوضاع بازار سرمایه بهبود بیشتری خواهد داشت.

میان بازار بورس و بانک مرکزی از سال‌های قبل تعارض‌های جدی وجود داشت که باعث نگرانی اهالی بازار سرمایه شده بود. اکنون این دو بخش با یکدیگر هماهنگی بیشتر پیدا کرده‌اند و به نظر این اتفاق به بهبود اوضاع بازار سرمایه کمک خواهد کرد. شورای عالی بورس در نظر دارد به منظور بهبود شرایط بازار سرمایه، بعد از اعلام برنامه‌های رئیس سازمان بورس، اولویت‌های نهاد ناظر بازار را هم تعیین و تصویب کند.

راز آسمان پایتخت

کاهش پول حقیقی بورس

امروز هم بازار بورس برای سومین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی بود. بیشترین خروج پول حقیقی امروز بازار بورس هم مربوط به سهام آریان بود که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 740 میلیارد ریال اعلام شد. پس از آریان، فملی و شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند. ارزش معاملات خرد این بازار هم نسبت به دیروز 13 درصد کاهش پیدا کرد و 46 هزار و 440 میلیارد ریال شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز