ایران چک جدید قابل جعل شدن است؟

با چاپ پول های جدید مهم ترین مسئله ای که مطرح می شود، جعل و سوء استفاده های احتمالی از طرح جدید پول است.

به گزارش کاماپرس، ایران چک های 100 هزارتومنی در طرح های جدید به زودی راهی بازار می شوند،  از مهم ترین ویژگی های ایران چک های جدید که مانع از جلوگیری جعل آن ها می شود، می توان به مشتمل بر واتر مارک سه بعدی، الکتروتایپ و فایبرهای نامرئی فلورسنتی چند رنگ اشاره کرد.

نخ امنیتی با ویژگی تغییر طیف، چاپ نوری مغناطیسی و نوار طلایی درخشان از دیگر ویژگی های ایران چک های جدید برای احراز اصالت و منعی برای جعل شدن است.

به گزارش ایلنا، بیش از ده سال پیش، نخستین ایران چک های یکصد هزار تومانی توسط بانک مرکزی چاپ و منتشر شد.

بر این اساس،  طی سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸، شاهد عرضه دو نوع ایران چک یکصد هزار تومانی توسط بانک مرکزی بودیم که از مهم ترین ویژگی های امنیتی آن در سال ۱۳۸۸ می توان به مواردی همچون ریز نوشته (میکروپرینت)، واتر مارک، طرح مکمل، نخ امنیتی پنجره‌ای، نخ امنیتی پنهان، چاپ برجسته، مرکب حراراتی، مرکب ضد کپی، طراحی خطی سه بعدی و طرح مخفی اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

حذف چهار صفر از پول ملی

بر اساس این گزارش، پس از عرضه دو مدل ایران چک یکصد هزار تومانی در سال های گذشته، شاهد رونمایی و عرضه ایران چک یکصد هزار تومانی جدید توسط بانک مرکزی هستیم.

ایران چک صد هزار تومانی جدید که با خصوصیات امنیتی نوین طراحی شده در پاسخ به نیازهای مبادلاتی نقد هموطنان عزیز عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است بانک مرکزی به منظور آمادگی برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی، اقدام به کم رنگ کردن چهار صفر در این اسکناس ها کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز