ایران بعد از سوریه با کی بازی دارد؟ چه روزی؟

ایران بعد از سوریه با کی بازی دارد؟ چه روزی؟-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها آسیا 2023، در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن، به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود. برنده این مسابقه نیز  در روز شنبه ۱۴ بهمن برابر پیروز دیدار ژاپن – بحرین بازی می‌کند.

به گزارش کاماپرس، دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه ساعت 19:30 روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه برگزار می‌شود. همچنین، برنده این بازی ساعت 15:00 روز شنبه 14 بهمن ماه در ورزشگاه اجوکیشن سیتی مقابل برنده بازی ژاپن و بحرین صف‌آرایی می‌کند.

مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پنجشنبه هفته گذشته به پایان رسید؛ تیم‌های اول و دوم گروه‌های شش‌گانه و چهار تیم برتر رده سومی رقابت‌ها یعنی تیم‌های ملی سوریه، فلسطین، اردن و اندونزی به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کردند.

تیم ملی فوتبال ایران به عنوان صدرنشین گروه C به مصاف سوریه می‌رود. سوریه به عنوان تیم سوم از گروه B برای اولین بار به این مرحله صعود کرده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سابقه بازی‌های ایران و سوریه

تیم‎‌‌های ملی فوتبال ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بار رو در روی هم قرار گرفتند که ۱۷ بازی با پیروزی ایران، ۱۱ بازی با نتیجه تساوی و یک دیدار هم با برتری سوریه به پایان رسیده است.

در این دیدارها ایران ۵۰ گل به ثمر رسانده و سوریه ۱۵ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده است. آخرین برد سوریه برابر ایران به ۵۰ سال پیش و مقدماتی جام جهانی 1974 بر می‌گردد که این تیم موفق شد با نتیجه یک بر صفر ایران را شکست دهد.

سابقه حضور ایران در جام ملت‌های آسیا

هجدهمین دوره جام ملت های آسیا با حضور ۲۴ کشور به میزبانی قطر در حال برگزاری است. تیم ملی فوتبال ایرن در 14 دوره از ۱۷ دوره گذشته حضور داشته و در جام‌های ۱۹۶۸ تهران، ۱۹۷۲ بانکوک و مجددا ۱۹۷۶ تهران به قهرمانی رسیده است. تیم ایران در جام ملت‌های ۱۹۸۰ کویت، ۱۹٨۸ دوحه، ۱۹۹۶ دبی و ۲۰۰۴ چین نیز مقام سوم را کسب نمود.

ژاپن با ۴ قهرمانی و یک نایب قهرمانی، عربستان با ۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، ایران با ۳ قهرمانی و ۴ مقام سومی و کره جنوبی با ۲ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی پر افتخارترین تیم‌های جام ملت‌های آسیا هستند.

آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 برابر امارات بود که خلاصه آن در کانال آپارات اقتصاد آنلاین منتشر شده و در ویدیو زیر قابل مشاهده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز