انواع طلاق و چگونگی انتخاب بهترین وکیل

وکیل طلاق-کاماپرس

برخی زوج‌ها به دلیل اختلاف و مشکلات در روابط زناشویی خود ممکن است روش‌های مختلفی را در پیش بگیرند، اما در نهایت به نتیجه نرسند. معمولا در آخرین مرحله، این افراد از دریچه قانون برای طلاق اقدام می‌کنند. طلاق یک روش قانونی برای جدایی زوجین از یکدیگر است که معمولا به شکل‌های مختلفی تعریف می‌شود. زوج‌هایی که در این خصوص تصمیم گیری کرده‌اند، باید به یک وکیل طلاق متخصص مراجعه کنند تا حقی از آن‌ها ضایع نشود.

به گزارش کاماپرس، طلاق در فقه، در زمره حقوق مردان قرار می‌گیرد، اما براساس قوانین جدید، زنان نیز حق ارائه دادخواست طلاق دارند. در بعضی موارد زن و مرد با توافق یکدیگر این تصمیم را گرفته و بدون هیچ کشمکشی برای طلاق از یکدیگر توافق می‌کنند. در فرآیند طلاق، زن و شوهر هر دو تشریفاتی را سپری می‌کنند اما در نهایت باید دادگاه و قاضی صالح درباره جدایی زوجین از یکدیگر تصمیم گیری کنند. ارائه دادخواست طلاق به طرق مختلف امکان­‌پذیر است. متناسب با شرایط زوجین، یکی از روش‌های در پیش گرفته شده و تمهیدات آن فراهم می‌شود که در این باره مراجعه به وکیل طلاق می‌تواند کمک کننده باشد.

وکیل طلاق-کاماپرس

چهار روش برای ارائه دادخواست طلاق

در صورتی که طلاق از طرف مرد باشد، او می‌تواند با استناد به ماده 1113 قانون مدنی برای این کار اقدام کند. مرد به منظور جاری شدن صیغه طلاق باید به دادگاه، درخواست گواهی عدم امکان سازش ارائه دهد. بعد از آن در صورتی که ثابت شود امکان تداوم زندگی زوجین وجود ندارد، این گواهی برای او صادر خواهد شد.

طلاق از طرف زن در صورتی ممکن است که وی حق طلاق را قبل از شروع زندگی دریافت کرده یا با استناد به شرایط عسر و حرج، برای این موضوع درخواست دهد. به طور کلی حق طلاق به شرایطی اطلاق می‌شود که مرد به همسر خود وکالت جدایی را بدهد. البته با این وکالت، زن در هر شرایطی امکان درخواست طلاق ندارد، بلکه باید تشریفات قانونی را برای این کار طی کند.

راز آسمان پایتخت

گذشته از این مورد، زمانی که زن حقوق قانونی خود را از مرد دریافت نکند، یعنی شوهر نفقه‌اش را نپردازد یا مدت زمان طولانی با وی زندگی نکند، می‌تواند از قانون عسر و حرج استفاده کرده و از دادگاه تقاضای طلاق کند. این‌ها تنها مواردی از عسر و حرج بوده و این قانون در حالتی شرایط طلاق را به وجود می‌آورد که زوجه به دادگاه ثابت کند که زندگی وی با زوج همراه با مشقت بوده و تحمل آن برایش دشوار است.

طلاق توافقی نیز به نوعی از جدایی گفته می‌شود که در آن هر دو طرف به این نتیجه رسیده‌ باشند که تداوم زندگی ممکن نیست و باید به این روال خاتمه دهند. در چنین شرایطی نیز طی کردن تشریفات قانونی ضروری است و زوجین باید از دادگاه گواهی عدم امکان سازش درخواست کنند.

وکیل طلاق-کاماپرس

مراجعه به وکیل طلاق ضروری است؟

امروزه بیشتر طلاق‌ها از نوع توافقی است، زیرا این نوع جدایی به مراتب راحت‌تر بوده و برای زوجین مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ با این حال در جریان این طلاق نیز ممکن است مشکلاتی به وجود آید که کمک گرفتن از یک وکیل طلاق مجرب را ضروری کند. قبل از شروع فرآیند طلاق، زن و مرد باید کاملا به حقوق خود واقف باشند تا در جریان سپری کردن تشریفات لازم و ضروری، حقی از آن‌ها ضایع نشود.

وکیل طلاق به متقاضیان کمک خواهد کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تشریفات قانونی مربوط به طلاق را سپری کرده و به حقوق خود دست پیدا کنند.

چگونه وکیل طلاق مجرب انتخاب کنیم؟

این روزها برای پیدا کردن وکیل طلاق مجرب، لازم نیست به صورت حضوری به دفاتر وکالت مراجعه کرد. مجموعه حقیقت گستر شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان بخش طلاق یا هر حوزه دیگری به راحتی و با چند کلیک به بهترین وکلای این حوزه دسترسی داشته باشند.

موسسه حقیقت گستر، یکی مجموعه‌های معتبر فعال در حوزه وکالت بوده که بالغ بر 10 سال انواع خدمات حقوقی را به متقاضیان ارائه داده است. افرادی که در زمینه طلاق سوالی دارند یا نیاز به دریافت مشاوره دارند نیز می‌توانند به وبسایت موسسه حقیقت گستر به آدرس www.iradl.com مراجعه کرده و از خدمات آن بهره ببرند.

حقیقت گستر یک موسسه متشکل از وکلای مجرب و در هر یک از مباحث حقوقی دارای یک دپارتمان تخصصی آن حوزه بوده و پرونده موکلین پس از دریافت، مستقیما به دپارتمان مخصوص و یک وکیل مجرب ارجاع می‌شود. با انتخاب موسسه حقیقت گستر برای انجام امور حقوقی خود می‌توانید از مزایای ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن مخصوص بهره‌مند شوید.

تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام شود. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید).

جهت اعطای وکالت و بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169

تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

آدرس موسسه: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز