انجام مراحل افزایش سرمایه بیمه کوثر تا قبل از مجمع سهامداران

لست سکند

بیمه کوثر شرایط لازم را برای افزایش سرمایه داشته و در حال حاضر این موضوع برای این شرکت بیمه در حال پیگیری است تا افزایش سرمایه آن قطعی شود.

به گزارش کاماپرس، وضعیت مناسب بیمه کوثر در سال گذشته و شرایط مساعد فعلی آن، زمینه را برای افزایش سرمایه این مجموعه، البته پس از گرفتن مجوزهای لازم از بیمه مرکزی و تائید هیئت مدیره، فراهم کرده است. طبق اعلام مصطفی مقصودی، معاون مالی بیمه کوثر، در حالی که زمان زیادی تا برگزاری مجمع سهامداران شرکت باقی نمانده، با توجه به سودآوری خوب شرکت در سال گذشته و افزایش دارایی‌های این مجموعه، مراحل افزایش سرمایه این مجموعه در حال پیگیری است.

در مسیر قانونی تحقق افزایش سرمایه، بعد از جمع آوری و تدوین مستندات لازم، درخواست مجوز افزایش سرمایه برای این مجموعه به بیمه مرکزی ارائه شده و این شرکت در حال حاضر منتظر پاسخ از جانب بیمه مرکزی است. این شرکت نسبت به صدور هر چه زودتر مجوز از بیمه مرکزی و تصویب هیئت مدیره امیدوار است. احتمالا اخبار تکمیلی درباره میزان و چگونگی افزایش سرمایه به صورت رسمی رسانه‌ای خواهد شد.

برخی دستاوردهای بیمه کوثر در سه ماهه ابتدایی امسال

راز آسمان پایتخت

حجم حق بیمه‌های تولیدی شرکت بیمه کوثر در دو ماهه ابتدایی امسال، 81 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرد. بعلاوه نسبت خسارت در طی مدت زمان‌های ذکر شده 33 واحد کاهش داشت. طبق گفته لاله کریمی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر، جایگاه صدور شرکت در دو ماهه نخست امسال هفتم بوده که نسبت به دو ماهه ابتدائی سال گذشته دو پله ارتقا پیدا کرده است. در خصوص خسارت پرداختی نیز بیمه کوثر نسبت به مدت مشابه در سال 1399 دو پله تنزل را به ثبت رساند.

طی این دو ماه از کل حق بیمه‌های تولیدی و خسارت پرداختی سهم رشته‌های غیر زندگی 88 درصد و 85 درصد، سهم بیمه‌های زندگی 11 درصد و 15 درصد بود. در این مدت رشته‌های هواپیما، درمان، مسئولیت و آتش سوزی بیشترین درصد رشد فروش را نسبت به زمان مشابه سال گذشته در میان سایر رشته‌های شرکت به دست آوردند.

این شرکت در خردادماه توانست که قراردادی به ارزش هزار و 300 میلیارد ریال با یکی از بیمه گذاران به نام صنعت بازرگانی منعقد کند. بنا به اعلام محمد دنان، معاون فروش و درآمد بیمه گری بیمه کوثر، در این قرارداد ترکیب فروش بر اساس میزان ریسک و توزیع ریسک مناسب بسیار مهم بود. از طرفی این عمل تامین نقدینگی قابل توجهی را برای بیمه کوثر در پی داشت.

مرتبط با : بیمه کوثر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز