اقدامات دولت عامل جهش 40 هزار واحدی شاخص کل بورس

لست سکند

سرانجام با تعیین مدیر جدید سازمان بورس، شاخص کل آن 40 هزار و 59 واحد نسبت به چهارشنبه هفته گذشته رشد کرد و به یک میلیون و 437 هزار و 445 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با سه روز گذشته 9 هزار و 397 واحد بالا رفت و 402 هزار و 175 واحد شد. به نظر اقدامات اخیر دولت در حوزه بورس عامل اصلی رشد زیاد شاخص کل است.

به گزارش کاماپرس، امروز 889 هزار و 904 معامله به ارزش 79 هزار و 584 میلیارد ریال انجام شد. نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تاثیر را در شاخص کل روز جاری بازار بورس داشتند.

فعالیت‌های اخیر که در برخورد با متخلفان ماینیگ بورس تهران، مسئله تغییرات مدیریتی در شورایعالی و سازمان بورس و همچنین تاکید بر جلوگیری از قیمت گذاری دستوری و رفع انحصار، نشان می‌دهد که دولت جدید در راستای بهبودی اوضاع بورس برنامه‌های زیادی دارد.

طی هفته‌های گذشته بازار بورس نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. اما با انتخاب اعضای شورایعالی و رئیس سازمان بورس فضای مثبتی بر معاملات حاکم شد که رشد قابل توجه شاخص کل طی روز جاری رقم زد. این اتفاق منجر به بازگشت پول حقیقی زیادی به فضای بورس کشور شد.

راز آسمان پایتخت

دیدار رضایی و اعضای شورای عالی بورس

طی چند روز گذشته نهادهای اساسی مثل وزارت اقتصاد از این بازار حمایت کرده‌اند. ضمن اینکه محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، چند روز قبل با اعضای جدید شورای عالی بورس ملاقات کرد تا مهر تاییدی به جایگاه و اهمیت ویژه بورس برای دولت سیزدهم بزند.

محسن رضایی در دیدار با اعضای شورایعالی بورس اعلام کرد که دولت به تقویت بازار سرمایه کمک کرده و سرمایه گذاران خرد را هم مورد حمایت قرار خواهد داد. رضایی بر این نکته تاکید داشت که باید از تجارب قبلی این بازار درس گرفت و اجازه تکرار وقایع تلخ قبلی را نداد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز