افزایش نرخ و نوسانات بازار آهن آلات + قیمت روز میلگرد 19 آذر 1401

دو میلیون و 406 هزار و 998 تن کالا در تالارهای مختلف بورس عرضه شدند که در این بین 770 تن آن گندله سنگ‌ آهن، 93 هزار تن آن آهن اسفنجی، 8 هزار و 556 تن تیرآهن، هزار تن میلگرد آلیاژی و… بودند. باتوجه به عرضه آهن‌آلات در بازار بورس، قیمت روز میلگرد چه روندی را طی کرد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به نوسانات بازار ارز در اواخر هفته گذشته، افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به قیمت 36 هزار و 500 تومان سبب شد تا در مقابل، بازار آهن نیز دارای نوساناتی شود و در برخی اوقات روند افزایشی را در پیش گیرد.

قیمت روز میلگرد ؛ ثبات یا افزایش نرخ؟

در آخرین روز هفته گذشته طی اعلام برخی کارخانه‌ها قیمت روز میلگرد آجدار ثابت بوده ولی برخی شرکت‌ها نیز قیمت این محصول را با افزایش 50 الی 150 تومان اعلام کردند. با این حال قیمت نبشی و ناودانی بر قیمت گذشته خود ثابت مانده و تیرآهن نیز نوساناتی را تجربه کرد. در بخش شاخه فروشی نیز طبق اعلام اکثر بخش‌ها 20 الی 80 هزارتومان افزایش قیمت اعلام شد.

طی دو هفته گذشته بازارهای جهانی با رشد همراه بوده‌اند تا جایی که قیمت سنگ آهن به 112 دلار رسید و شمش نیز نرخی افزایشی را تجربه کرد.

راز آسمان پایتخت

افزایش نرخ ارز بر اثر عوامل مختلف سبب شده تا افزایش قیمت‌ها به بازارهای مختلف به‌خصوص بازار میلگرد نیز برسد. البته به جز افزایش قیمت بر اساس برآوردها یکی از چالش‌های بازار آهن را می‌توان کمبود تقاضا اعلام کرد ولی به طور کلی این بازار با چالش‌هایی همچون هزینه تولید، التهابات دلاری، کمبود انرژی، مشکل حمل‌ونقل و… روبرو است. به سبب سردی هوا مشکلاتی همچون کمبود انرژی باعث می‌شود تا تولید برخی محصولات کاهش یابد که از آن‌ها می‌توان به کاهش تولید آهن اسفنجی و به تبع آن کاهش تولید شمش اشاره کرد.

میلگردها یکی از محصولات فولادی بسیار پرکاربرد هستند که در صنعت ساختمان‌سازی به سبب انواع مختلف‌شان، کاربردهای متفاوتی نیز دارند. از میلگردها برای جبران ضعف مقاومت کششی بتن در برابر نیروهای وارده استفاده می‌شود که به صورت ساده و آجدار ارئه می‌شوند. با توجه به اینکه قیمت میلگرد نقش مهمی در هزینه یک ساخت‌وساز دارد، در ادامه قیمت روز میلگرد و سایر محصولات بازار آهن در جدول زیر درج شده است؛

 

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز