افزایش عرضه، روند صعودی قیمت دلار را کندتر می‌کند؟

لست سکند

نرخ دلار در بازار داخلی امروز، به گزینه‌های انتخابی وزرای دولت جدید واکنش خوبی نداشت. قیمت دلار امروز 51 تومان نسبت به روز قبل رشد کرده و به مرز 25 هزار و 689 تومانی رسید. با این حال گفته‌ها حاکی از آن است که قیمت‌ها در بازار ارز تابع عوامل مختلفی بوده و هیچ پیش بینی دقیقی درباره آینده قیمتی ارز وجود ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عرضه دلار در بازار متشکل شنبه از روز چهارشنبه 61 درصد بیشتر بود! این رقم به طرز معناداری از متوسط عرضه دلار، از هفتم فروردین ماه تا امروز، بالاتر بود. بنابراین افزایش عرضه دلار احتمالا در کند شدن روند صعودی قیمت دلار در بازار آزاد تاثیر داشت.

همچنین برخی آمار و ارقام وجود تناقض انتظارات تورمی بالا و پایین را به طور همزمان در بازار ارز تایید می‌کند. بانک مرکزی اعلام کرده که در معاملات روز گذشته سامانه نیما شاهد عرضه حدود 197 میلیون دلار به صورت حواله ارزی، برای تامین ارز مورد نیاز واردات کشور بود. از مقدار ذکر شده حدودا 38 میلیون دلار معامله شد.

بر اساس معاملات صورت گرفته، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات روز گذشته 225 هزار و 329 ریال بود. در واقع نرخ بیان شده، نرخ ارز موثر در واردات کشور را نشان می‌دهد. هنوز دلیل تردید معامله کنندگان برای خرید دلار مشخص نشده است.

راز آسمان پایتخت

قیمت ارز پایین می‌آید

به گفته کامبیز افسری، فعال بازار ارز، احتمالا نرخ ارز کاهشی خواهد بود. بازار به دنبال محقق نشدن گفته‌های حسن روحانی، رئیس جمهور سابق، دچار تنش شد و قیمت دلار شروع به رشد کرد. اما از وقتی در روز تحلیف، ابراهیم رئیسی برای ادامه مذاکرات روی خوش نشان داد بازار اندکی از بدبینی فاصله گرفته و عملکرد بهتری داشته است.

افسری معتقد است که شاه کلید اصلی و تعیین کننده برای بازار ارز در طولانی مدت فقط لغو تحریم‌ها است. بنابراین دولت سیزدهم باید در طولانی مدت احیای برجام را دنبال کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز