اسنوا در مسیر بازار فرابورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

«گروه انتخاب الکترونیک آرمان»، به عنوان شرکت مادر برندهای اسنوا و دوو، از عرضه اولیه 10 درصدی یا یک میلیاردی سهام خود در بازار فرابورس خبر داد. هنوز قیمت عرضه سهام ذکر شده مشخص نیست. این مجموعه در ماه پایانی سال گذشته، از احتمال ورود خود به بورس خبر داده بود. محمد حسین فهیمی، مدیر عامل انتخاب الکترونیک آرمان، درج نماد معاملاتی این شرکت در فرابورس را در آینده بسیار نزدیک ممکن دانست.

به گزارش کاماپرس، مجموعه صنعتی انتخاب الکترونیک به موجب پروژه تجدید ساختار شکل گرفته که در اثر آن 11 شرکت فعال در زنجیره تولید لوازم خانگی به صورت عمودی ادغام شدند. انجام پروژه تجدید ساختار و فرآیند پذیرش سهام این شرکت در فرابورس از سال 1398 آغاز و در زمستان سال 1399 موافقت هیئت پذیرش فرابورس نسبت به پذیرش سهام شرکت جلب شد.

در اسفندماه سال گذشته بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، این مجموعه را دارنده 40 درصد از سهم بازار لوازم خانگی کشور اعلام کرد. این مجموعه 500 محصول با بیش از 1500 مدل را در کشور تولید می‌کند.

این شرکت در سال گذشته توانسته با محصولات برندهای اسنوا، دوو و بست، سهم 40 درصدی از بازار محصولات خانگی کشور را در دست بگیرد. این گروه در سال گذشته بیش از 300 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر، 50 هزار دستگاه اجاق گاز، 430 هزار دستگاه تلویزیون و 420 هزار دستگاه انواع ماشین لباس شویی را تولید و به بازار عرضه کرد.

راز آسمان پایتخت

عرضه اوراق مرابحه گروه انتخاب الکترونیک

فهیمی در فروردین ماه سال جاری خبر عرضه اوراق مرابحه این مجموعه در بازار فرابورس را بیان کرد. بر اساس اطلاعات به دست آمده ضمانت این اوراق بر عهده بانک صنعت و معدن بوده و با همکاری برخی نهادهای مالی بازار سرمایه منتشر خواهد شد. مدیر عامل شرکت انتخاب الکترونیک آرمان به این موضوع اشاره کرد: اوراق مذکور با هدف تامین سرمایه در گردش جهت خرید مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید انواع یخچال و فریزر مصرف خواهد شد. اوراق ذکر شده ارزش کلی معادل 5 هزار میلیارد ریال داشته و اقساط آن هر سه ماه یک بار از زمان انتشار اوراق پرداخت خواهد شد.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان در کنار انجام فعالیت تولیدی در حوزه محصولات برودتی، انواع یخچال و فریزر، سهامدار عمده دو شرکت تولید قطعات لوازم خانگی است. همچنین این مجموعه به عنوان سهامدار کلی چهار شرکت تولید محصولات نهایی اعم از محصولات شوینده، ماشین لباسشویی و ظرف شویی، محصولات صوتی و تصویری، گازسوز، انواع اجاق گاز، کولر گازی و لوازم خانگی کوچک، مایکروفر و هود، سه شرکت فروش، شرکت حمل و نقل و مجموعه خدمات پس از فروش شناخته می‌شود.

مرتبط با : گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز