اسرارآمیزترین معابد تایلند

تور تایلند - کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

کشور تایلند با داشتن آب و هوای خوب، سواحل زیبا و آرام، جزایر پر رمز و راز، هتل‌های لوکس و تفرجگاه‌های متعدد، به یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی و گردشگری جهان تبدیل شده است. گردشگران در تور تایلند نه تنها می‌توانند از طبیعت بکر و مناظر زیبای این کشور لذت ببرند، بلکه می‎‌توانند با گشت و گذار در این کشور، از تاریخ غنی آن شگفت‌زده شوند.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از افراد نسبت به یادگیری درباره ادیان مختلف جهان علاقه‌مند و کنجکاو هستند. یکی از مکان‌هایی که می‌تواند حس ماجراجویی افراد را به اوج خودش برساند، معابد باشکوه تایلند است. تایلند مملو از معابد برجسته و شاهکار است که قدمت برخی از آنها به قرن‌ها پیش می‌رسد و برخی از آنها نیز به تازگی ساخته شده‌اند.

این معابد باشکوه و بی‌نظیر چشم هر بیننده‌ای را متحیر می­کند و اوج استعداد و خلاقیت معمار آن را به نمایش می‌گذارد. معابد تایلند به دلیل معماری‌های شکوهمند و حیرت‌انگیز، یکی از مهمترین و پربازدیدترین جاذبه‌های این کشور به شمار می‌رود.

در این گزارش، اسرارآمیزترین معابد در تور تایلند معرفی شده است.

معبد سفید

معبد وات‌رانگ‎‌کان که به معبد سفید (White Temple) معروف است، در استان چیانگ ری تایلند قرار دارد و بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. رنگ سفید این معبد نمایانگر پاکی و خلوص بوده و تکه‌های شیشه به کار رفته در معماری آن نمادی از تعالیم و خرد بودا را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. زمانی که خورشید در وسط آسمان قرار می‌گیرد و اشعه‌های خود را به روی این معبد می‌تاباند، درخشش و شکوه این معبد به اوج خودش می‌رسد. هر بخش از این معبد سفید منتقل‌کننده پیامی خاص از آموزه‌های بودا است که گردشگران را نسبت به آموزه‌های این دین کنجکاو می‌سازد. در واقع این نشانه‌ها می‌خواهند دوری از وسوسه، امیال دنیوی و حرص و طمع دنیا را نشان دهند.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی به ساختمان اصلی معبد باید از یک پل که روی دریاچه کوچکی واقع شده است، عبور کنید. در مقابل پل صدها دست وجود دارد که همگان را متحیر و شگفت‌زده می‌سازد. دست‌ها نشان­دهنده میل و آرزوهای افراد بوده و این منطقه نمادی از رنج و جهنم را نشان می‌دهد. اگر فراتر از یک معماری زیبا به این شاهکار نگاه کنید، معنای بسیار عمیق‌تری در پس آن خواهید یافت. این شاهکار نشان می‌دهد که برای رسیدن به بهشت و نیروانا باید بر چرخه زندگی و مرگ غلبه کرد.

تور تایلند-کاماپرس

معبد وایت چایواتانارام

معبد Wat Chaiwatthanaram، یک مجموعه تحسین برانگیز از معابد مختلف در آیوتا – پایتخت باستانی تایلند – است که در کنار رودخانه زیبای چائوفارایا قرار گرفته و منظره چشم‌نوازی را پدید آورده است. این معبد خارق‌العاده، یک عبادتگاه سلطنتی بوده که شاه و جانشینان او در آن به انجام مراسمات مذهبی می‌پرداختند و خاندان سلطنتی پس از مرگ در این مکان سوزانده می‌شدند. این معبد در قرن هفدهم مطابق با دیدگاه‌های سنتی بودا ساخته شده است و پربازدیدترین مکان گردشگری این شهر به­ شمار می‌رود.

 

تور تایلند-کاماپرس

معبد وات آرون

معبد Wat Arun که به «معبد سپیده دم» شهرت دارد، می‌تواند نمادی از یک معبد باشکوه و عظیم نیز باشد. این عبادتگاه بر فراز رودخانه چائوفرایا بانکوک قرار گرفته و هنگامی که در دل آسمان شب چراغ‌های معبد روشن می‌شود، منظره‌ای شگفت‌انگیز را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد. این معبد 70 متری به سبک خمر ساخته شده و در طراحی آن از موزائیک‌های رنگارنگ استفاده شده که در زیر نور آفتاب هم درخشندگی بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارند. در اطراف این سازه، بت‌کده‌های غول پیکری قرار دارند که صنایع دستی شگفت‌انگیز تایلند را نشان می‌دهند. با بالا رفتن از پله‌های معبد می‌توانید به نقطه‌ای بر فراز آن برسید که مناظری چشم‌نواز از رودخانه و ساختمان‌های سنتی و قدیمی اطراف را در اختیارتان قرار می­دهد.

تور-تایلند-کاماپرس

معبد لامپانگ

معبد Wat Phra That Lampang Luang، یکی از مقدس‌ترین معابد تایلند بوده که در قرن سیزدهم ساخته شده است. افسانه‌ای در رابطه با این معبد مقدس وجود دارد که بر اساس آن، بودا 2500 سال پیش از این منطقه دیدن کرده و تار موی خود را به این معبد اهدا کرده است؛ بنابراین معبد مقدس به نوعی یک عبادتگاه خاص برای مردمان این کشور به ­شمار می‌رود.

تور-تایلند-کاماپرس

معبد حقیقت

Sanctuary Of Truth که از آن با نام معبد یا پناهگاه نیز یاد می‌شود، یک عبادتگاه مقدس در شهر پاتایا تایلند بوده که تمامی قطعات درونی و بیرونی آن از چوب درخت ساج و کنده‌کاری‌های چوبی ساخته شده است. به دلیل سکوت و آرامشی که در معبد پاتایا پابرجاست، گردشگران ضمن بازدید از این مکان باشکوه حسی از آرامش درونی را تجربه می‌کنند.

پناهگاه حقیقت نه به عنوان یک عبادتگاه، بلکه به عنوان مکانی برای ارزش نهادن به فلسفه، تاریخ و فرهنگ بنا شده است و هیچ ارتباطی با دین ندارد. بسیاری از افراد نیز بر این باورند که این معبد را باید به نوعی یک موزه تلقی کرد. در واقع هدف از ساخت این بنای همراه با حکاکی‌های چوبی، انعکاس هنر و فرهنگ مردم تایلند و نگرش باستانی به زمین و فلسفه مشرق زمین بوده است.

علاوه بر تماشای سالن‌های معبد حقیقت و معماری بی‌نظیر آن، تفریحات دیگری همچون کالسکه سواری، قایق سواری، اسب سواری، فیل سواری، عکاسی و نمایش دلفین‌ها برای گردشگران این منطقه مهیا شده است.

تور تایلند-کاماپرس

سفری مهیج با تور تایلند “ایوار”

آژانس گردشگری ایوار با بیش از 20 سال سابقه در اجرای تورهای آسیایی، با انجام تمامی مراحل سفر اعم از اخذ ویزا تا رزرو بهترین هتل پنج ستاره در تایلند و بازدید از بهترین مکان‌های گردشگری، سفری شیرین و دل‌انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند. متقاضیان خرید تور تایلند می‌توانند با مراجعه به وبسایت www.eavar.com از قیمت‌های متنوع تور تایلند و خدمات و ویژگی هر یک از آنها اطلاعات کافی به دست آورند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز