اذان مغرب فردا ۲۱ فروردین و موقع افطار یکشنبه ساعت چند است؟

یکی از زیباترین لحظات روز برای روزه دارانی که به امر خداوند چندین ساعت دست از خوردن و آشامیدن کشیده‌اند، لحظه شیرین افطار است که آداب مخصوصی هم دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اذان مغرب به افق شیراز ساعت 19 و 41 دقیقه و نیمه شب شرعی در این شهر زیارتی سیاحتی ساعت 21 دقیقه بامداد است و امام صادق (ع) درباره آداب افطار فرموده است: مستحب است فرد روزه دار قبل از افطار نمازش را بخواند؛ البته اگر توانش را دارد.

اذان مغرب در سبزوار 19 و 27 دقیقه و نیمه شب شرعی در آنجا 23 و 57 دقیقه است همچنین مشهدی‌ها با 7 دقیقه تاخیر یعنی ساعت 19 و 20 دقیقه می‌توانند افطار کنند و تا ساعت 23 و 49 دقیقه مهلت دارند که نماز مغرب و عشا قضا نشود.

در روایت دیگری از امام باقر (ع) نیز آمده است: اگر میل فرد روزه دار به افطار و غذا خوردن، او را از نماز باز می‌دارد، اول باید افطار کند تا وسوسه‌های نفس ملامتگر از او دور شود و نماز با فراغ بال و آرامش خوانده شود.

راز آسمان پایتخت

وقت افطار در ساری استان مازندران ساعت 19 و 46 دقیقه و وقت نیمه شب 15 دقیقه بامداد است و در نوشهر با دقایقی اختلاف ساعت 19 و 53 دقیقه اذان می‌گوید و وقت نیمه شب شرعی در این شهر 21 دقیقه بامداد است.

اذان مغرب به افق اراک ساعت 19 و 57 دقیقه می‌گوید و نیمه شب شرعی در آنجا 30 دقیقه بامداد است. البته در ساوه که یکی از شهرهای استان مرکزی است اذان مغرب با اندکی اختلاف 19 و 55 دقیقه و نیمه شب شرعی در ساوه 27 دقیقه بامداد اعلام شده است.

اذان مغرب به افق کرمانشاه در 21 فروردین ساعت 20 و 8 دقیقه و نیمه شب شرعی 40 دقیقه بامداد است سرپل ذهابی‌ها البته باید 4 دقیقه دیرتر از کرمانشاهی‌ها افطار کنند و تا ساعت 45 دقیقه بامداد وقت دارند نماز مغرب و عشا را اقامه کنند.

اذان مغرب به افق گنبدکاووس ساعت 19 و 39 دقیقه و در ساعت 6 دقیقه بامداد نیمه شب شرعی این شهر می‌شود. بندرعباسی‌ها همانند قشمی‌ها می‌توانند ساعت 19 و 23 دقیقه افطار کنند و نیمه شب شرعی نیز در این دو شهر 7 دقیقه بامداد است.

در شب هشتم می‌توان دو رکعت نماز به جا آورد و باید در هر رکعت سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید خوانده شود. پس از اتمام نماز نیز هزار مرتبه سبحان‌الله تلاوت شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز