اجرای طرح رتبه بندی معلمان قطعی شد

لست سکند

سر انجام تکلیف رتبه بندی معلمان مشخص شد و طبق آخرین اطلاعات بعد از اجرای این طرح، در سال آینده بر اساس پنج رتبه پرداخت حقوق معلمان اتفاق خواهد افتاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر حقوق پایه معلمانی که رتبه اول را دارند 4 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق پایه حقوق این گروه در سال آینده به 5 میلیون و 600 هزار تومان خواهد رسید. معلمان رتبه دوم بر اساس قانون مذکور 55 درصد افزایش حقوق خواهند داشت. آن دسته از معلم‌هایی که در گروه سوم قرار دارند، حقوق ایشان تا 65 درصد بالا خواهد رفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

معلمانی که در رتبه چهارم قرار گرفته‌اند، شاهد افزایش 75 درصدی در دریافتی‌های خود خواهند بود. معلم‌هایی که در پله پنجم قرار دارند نیز، حقوق سال آینده‌یشان 95 درصد افزایش خواهد داشت.

بنابر قانون رتبه بندی عده زیادی از معلمان در رتبه دوم و سوم قرار دارند و حقوق بالای 8 میلیون تومان خواهند داشت. یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که دولت تنها یک ماه برای تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی این طرح فرصت دارد. سپس این آیین نامه باید به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

رتبه بندی معلمان بر چه اساسی انجام می‌شود؟

رتبه بندی معلمان در پنج رده براساس معیارهای شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی و حرفه‌ای و همچنین تجربه آن‌ها انجام می‌شود. لازم به ذکر است که ارتقا معلمان از یک مرحله به مرحله دیگر حداقل با فاصله زمانی پنج ساله اتفاق خواهد افتاد. یعنی معلمی که اکنون یک رتبه را دریافت کرده، پنج سال در همین وضعیت ثابت می‌ماند سپس شرایط وی ارتقا پیدا می‌کند. طبق گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عددی که به حقوق معلمان اضافه خواهد شد تحت عنوان فوق العاده رتبه بندی معلمان تلقی می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز