آنچه که پیش از سفر به روسیه باید بدانید

تور روسیه-کاماپرس

سفر به هر کشوری نیاز به یک سری اطلاعات اولیه دارد. هر زمان که به کشور دیگری سفر می‌کنید، مهم است که با عادت‌ها و سنت‌های خاص آن‌ها آشنا شوید و از هرگونه رفتار بی‌ادبانه خودداری کنید. آگاهی بیشتر و شناخت فرهنگ هر کشوری، تجربه سفر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در روسیه نیز بایدها و نبایدهای فرهنگی زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در جهت مثبت استفاده کرد. این مطلب به شما کمک می‌کند که مانند یک گردشگر حرفه‌ای از اقامت خود در تور روسیه لذت ببرید.

کاماپرس در این گزارش به بیان چند نکته پیرامون این موضوع پرداخته است.

در روسیه لبخند نزنید

لبخند زدن در وسایل نقلیه عمومی یا احوال‌پرسی با غریبه‌ها اصولا مورد استقبال روس‌ها واقع نمی‌شود و بهتر است که این عادت را در روسیه به فراموشی بسپارید. روس‌ها معتقدند که به خاطر قلب‌های مهربانشان و در عین حال ظاهر بداخلاقشان، شناخته می‌شوند. در روسیه لبخند زدن به دیگران یک رفتار بی‌ادبانه تلقی می‌شود؛ به این معنی که شما یا چیز خنده‌داری در ظاهر آن‌ها پیدا کرده‌اید یا فرد عجیبی هستید.

با زبان سیریلیک آشنا شوید

مهم نیست که در یک مکان توریستی هستید یا خیر؛ پیدا کردن فردی که در روسیه به زبان انگلیسی صحبت کند، امری بسیار مشکل است. اگر بتوانید زبان روسی را به طور ابتدایی درک کنید، بسیار برایتان مفید خواهد بود. آشنایی با الفبای سیریلیک، سفر شما به روسیه را آسان‌تر می‌کند. از آن‌جا که بسیاری از مردم به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند، خواندن اصول اولیه به شما در سفارش غذا، پیگیری ایستگاه‌های مترو و جهت‌یابی کمک می‌کند. کلمات این زبان معمولا به صورت آوایی خوانده می‌شوند. میان برخی از کلمات روسی و انگلیسی نیز شباهت وجود دارد.

تور روسیه-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

از ساختمان‌های دولتی عکس نگیرید

عکس گرفتن از ساختمان‌های دولتی ممکن است شما را به دردسر بیندازد. ایستگاه‌های مترو، ارگان‌های مرتبط با دولت و نظام دفاع روسیه از جمله مواردی هستند که نباید از آن‌ها عکاسی کرد.

کمی پول نقد همراه خود داشته باشید

واحد پول روسیه روبل است. اگر قصد دارید پول نقد همراه خود ببرید، یورو یا دلار آمریکا در اولویت است. می‎توانید به راحتی در این کشور، آن‌ها را مبادله کنید. پیش از مبادله، مطمئن شوید که اسکناس‌هایتان سالم است، زیرا اسکناس‌های پاره یا مچاله شده احتمالا با نرخ پایین‌تری مبادله شوند. در بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها می‌توان هزینه را با کارت پرداخت کرد؛ با این حال، توصیه می‌شود که همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

با کفش به خانه یک روسی وارد نشوید

این قانون در روسیه و آسیا بسیار رایج است. در یک خانه ​​روسی فرش‌های گران‌قیمت زیادی روی زمین و حتی روی دیوارها به چشم می‌خورد. وقتی وارد خانه شخصی می‌شوید، فوراً کفش‌های خود را در بیاورید؛ در غیر این صورت به میزبان بی‌احترامی کرده‌اید. در این حالت، میزبان شما احتمالاً یک جفت دمپایی در اختیار شما می‌گذارد.

تور روسیه-کاماپرس

هرگز با دستکش دست ندهید

دست دادن با دستکش در روسیه به شدت امری بی‌ادبانه تلقی می‌شود. قبل از اینکه به کسی دست بدهید، حتما دستکش‌های خود را در آورید. سنت دیگر یا بهتر بگوییم، خرافه دیگر این است که هرگز در ورودی و آستانه در دست ندهید، زیرا روس‌ها آن را نشانه بدشانسی می‌دانند.

آژانس لاچین سیر، مجری مستقیم تور روسیه

اکنون که مهمترین نکات سفر به روسیه را می‌دانید، احتمالا برای سفر به این کشور شگفت‌انگیز آماده شده‌اید. اگر تمایل دارید با شرایط تور روسیه آشنا شوید، آژانس گردشگری “لاچین سیر” شما را هدایت می‌کند. سفر به روسیه تجربه بسیار خوبی برای آشنایی با این کشور جذاب است. تور مسکو و سنت پترزبورگ از جمله تورهای پرطرفدار این مجموعه محسوب می‌شود. آژانس لاچین سیر، مجری برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی است. این مجموعه علاوه‌بر وبسایت https://lachinseir.com در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : لاچین سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “آنچه که پیش از سفر به روسیه باید بدانید

  1. نهال رستمی گفته:

    بهترین فصل سفر به روسیه چه فصلی هست؟ و سرما هوا اونجا چقدر شنیدم زیاده تو کل سال اذیت نمیکنه یا چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز