آنچه باید از بی ام و i4 بدانید

i4 2
لست سکند

شرکت بی‌ ام‌ و بالاخره از مدل مفهومی خودروی جدید الکتریکی که وعده داده بود، پرده‌برداری کرد.

به گزارش کاماپرس، قرار است خودروی جدید بی‌ام‌و که آی‌فور (i4) نام دارد از سال آینده به تولید انبوه برسد. این خودرو الکتریکی است اما با این حال، یک جلوپنجرۀ بزرگ دارد که در خودروهای الکتریکی مرسوم نیست. به نظر می‌رسد طراحان بی‌ام‌و از این جلوپنجره، برای استقرار برخی حسگرهای ایمنی استفاده می‌کنند. داخل خودرو، بیشتر شبیه به یک سفینه فضایی است و مبلمان خودرو، بسیار شیک و مجلل است. شیشه‌های خودرو این امکان را دارند که میزان تابش نور خورشید به درون را کنترل کنند. نمایشگرهای داخل خودرو، قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری راننده را بالا می‌برند. این مدل خودرو، از حالت اقتصادی و به‌صرفه برخوردار است و اگر راننده، تنظیمات خودرو را روی این حالت قرار دهد، تمامی تجهیزات و امکانات فنی و رفاهی آی‌فور روی کمترین میزان مصرف قرار می‌گیرند. در مدل مفهومی این خودرو که یکی، دو روز پیش رونمایی شد، یک موتور الکتریکی با قدرت ۵۳۰ اسب‌بخار و باتری‌های ۸۰ کیلووات ساعت استفاده شده است تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت به حد شگفت‌انگیز ۴ ثانیه برسد. شعاع حرکتی این خودرو، ۴۳۲ تا ۶۰۰ کیلومتر است.

رسانه‌های حوزه خودرو این محصول جدید بی‌ام‌و را رقیب اروپایی تسلا می‌دانند. قرار است این خودرو در کارخانه مونیخ بی‌ام‌و تولید شود. بی‌ام‌و قصد دارد در 10 سال آینده 12 مدل خودروی تمام‌الکتریکی و 25 خودروی هیبریدی تولید و به بازار عرضه کند.

i43 

تغییر لوگوی بی ام
بی‌ام‌و همزمان با رونمایی از محصول جدید خود، پس از 23 سال لوگوی خود را تغییر داد. در طراحی جدید، ساختار کلی لوگوی بی‌ام‌و حفظ شده است. رنگ سیاه حلقه دور لوگو حذف شده و همچنین رنگ‌های آبی و سفید که نماد ایالت باواریای آلمان هستند، به حالت تخت درآمده‌اند. نکته ظریف اینجاست که به جای رنگ سیاه، هیچ رنگ جدیدی جایگزین نشده و یک نوار شفاف اطراف لوگو را در برگرفته است. در این حالت، رنگ نوار حاشیهٔ لوگوی در هر خودرو به رنگ‌بدنهٔ همان خودرو خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

اولین لوگوی بی‌ام‌و در سال ۱۹۱۷ طراحی شد و‌ طراحی جدید ششمین به‌روزرسانی این لوگو است.

انتهای پیام

مرتبط با : بی ام و
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز