آمریکا تولید انبوه جنگنده اف 35 را تا مدت نامعلومی به تعویق انداخت

لست سکند

شرکت امریکایی لاکهید مارتین پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا ، قادر به تحقق کامل برنامه تولید F-35 نیست و در سال 2020 تنها 123 جنگنده F-35 به جای 141 فروند برنامه ریزی شده به مشتریان خود تحویل داده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از RBC، بلومبرگ در مطلبی گزارش داده که پنتاگون تصمیم گرفته است تولید انبوه جنگنده بمب افكن های نسل پنجم F-35 را به تعویق بیاندازد. این آژانس خبری مشخص نکرده که زمان شروع تولید مجدد و آزمایش های رزمی این جنگنده ها که از سال 2017 به تعویق افتاده چه زمانی خواهد بود.

پیشتر این آزمایشات برای دسامبر سال 2020 برنامه ریزی و تصمیم در مورد تولید انبوه حداکثر تا ماه مارس گرفته شده بود. به گفته الن لرد، دبیر مطبوعاتی معاون رئیس پنتاگون ، دلیل لغو تولید انبوه این جنگنده ها “مشکلات فنی و تأثیر COVID-19” بوده است و تاریخ جدید براساس نتایج آزمایشات فنی مستقل تعیین خواهد شد.

بلومبرگ خاطرنشان می کند که پس از انجام این آزمایشات و تجزیه و تحلیل داده ها، تهیه گزارش نهایی برای پنتاگون و کنگره دو تا سه ماه طول خواهد کشید.
در 28 دسامبر ، شرکت نظامی-صنعتی لاکهید مارتین ، تولید کننده F-35 ، گزارش داد که 123 فروند به جای 141 جنگنده برنامه ریزی شده در سال گذشته به پنتاگون و مشتریان خارجی تحویل داده است. گفته شده دلیل کاهش تولید تأخیرهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا بوده است. از این تعداد نیروهای مسلح آمریكا 74 فروند هواپیما دریافت كردند ، 31 فروند جنگنده به كشورهای شریک در برنامه تولید این جنگنده و 18 فروند دیگر به خریداران خارجی تحویل داده شد.

راز آسمان پایتخت

در نوامبر 2019 ، رابرت بهلر ، تحلیلگر ارشد پنتاگون ، گفت كه F-35 ها از عملیاتی شدن كاملا دور هستند. وی گفت ، با وجود پیشرفت در نوسازی این جنگنده ها ، آنها خیلی بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می شد ، هزینه بر هستند.

در اوایل سال گذشته ، پنتاگون قراردادی 1.9 میلیارد دلاری با شرکت لاکهید مارتین برای نگهداری هواپیماهای F-35 امضا کرد که در خدمت نیروی هوایی ، تفنگداران دریایی ، نیروی دریایی و مشتریان خارجی هستند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار تسلیحات، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز