آشنایی با خدمات پویا نوآوران

با رشد تکنولوژی، شرکت‌های زیادی برای توسعه هوش مصنوعی و ثبت اختراعات جدید در این حوزه شروع به فعالیت کردند. در این بین، بعضی از شرکت‌هایی که در زمینه طراحی سیستم‌های هوشمند فعالیت می‌کنند، سعی دارند با استفاده از فناوری‌های جدید، ابزارها و تجهیزاتی در حوزه کنترل تردد وسیله نقلیه ارائه دهند.

شرکت پویا نوآوران از شرکت‌کنندگان دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس است که محصولات خود را در این رویداد برای عموم رونمایی خواهد کرد. کاماپرس در ادامه در رابطه با نوع فعالیت، اهداف و چالش‌ها با مدیرعامل این شرکت به گفتگو پرداخته است؛

سابقه فعالیت استارتاپ پویا

مهدی بلوچی، مدیرعامل استارتاپ پویا، در رابطه با پیشینه شرکت گفت: مجموعه ما فعالیتش را از سال ۱۳۹۹ و با هدف تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی آغاز کرد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹، شرکت پویا نوآوران موفق به تولید و ارائه دو محصول هوشمند در زمینه تشخیص چهره و سیستم پلاک خوان وسیله نقلیه شد.

راز آسمان پایتخت

ارائه محصولات در اینوتکس

مدیرعامل استارتاپ پویا از ارائه محصولات شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس خبر داد و خاطرنشان کرد: گروه پویا قصد دارد در نمایشگاه امسال محصولات خود را در زمینه سیستم‌های پردازش تصویر نظیر سیستم تشخیص چهره و سیستم هوشمند کنترل تردد وسایل نقلیه با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، ارائه دهد.

با استفاده از سیستم پردازش تصویر، ورود و خروج خودروها کنترل می‌شود و تصاویر مربوط به دوربین‌ها به کاربر نمایش داده می‌شود. با کمک از هوش مصنوعی نیز، چهره افراد با دقت بالایی شناسایی می‌شود، و نتایج در بانک اطلاعات ذخیره می‌شود.

تشخیص خودکار چهره، به دهه ۱۹۶۰ بر می‌گردد. پروژه تشخیص چهره که توسط وودی بلدسو، هلن چان ولف و چارلز بیسون بر روی رایانه انجام شد، به نام پروژه «انسان – ماشین» لقب گرفت. زیرا که شناسایی مختصات ویژگی‌های تصاویر، باید توسط یک انسان انجام می‌گرفت.

استفاده از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌ها

بلوچی در خصوص هدف راه‌اندازی استارتاپ پویا بیان کرد: ما در شرکتمان معتقد به استفاده از روش‌های خلاقانه در حل مشکلات و موانع کسب و کارها هستیم. مجموعه پویا تمام تلاشش را کرده است تا شرکت‌ها و کسب و کارها بتوانند با محصولات ارائه شده پویا، محیط کاری خود را مجهز به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بسازند.

چالش‌ها و راه حل برون رفت از آن

به اعتقاد بلوچی، مدیرعامل پویا نوآوران ، یکی از مهم‌ترین مسائل موجود بر سر راه شرکت پویا، نحوه بازاریابی برای محصولات تکنولوژی محور است، که به دلیل جدید بودن شرکت‌ها، افراد معمولا اطلاعات اندکی از آن دارند، ما در تلاش هستیم تا با ارائه محصولاتی با کیفیت و مناسب، علاوه بر برطرف کردن نیاز مشتریان به افزایش آگاهی در زمینه تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کنیم.

بلوچی معتقد است: در آینده علاوه بر بهبود کیفیت و عملکرد محصولات شرکت، از دیگر محصولات خود، که به زودی آماده ارائه به بازار می‌شود، برای استفاده صاحبان مشاغل رونمایی کنیم.

مرتبط با : پویا نوآوران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز