آشنایی با حقوق اتباع خارجی در ایران

ایران یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که بیشتر اتباع از کشورهای اطراف به آن مهاجرت می‌کنند. اتباع خارجی برای مدتی مشخص و به منظور دستیابی به اهداف معین از جمله تحصیل و کار یا با هدف زندگی مادام العمر به ایران مهاجرت دارند. طبق قانون اساسی ایران، اتباع مهاجر به کشور با هر هدفی که هجرت کرده باشند، حقوقی دارند که رعایت آن ضروری است. معمولا اتباع از حقوق خود آگاهی ندارند، اما در این خصوص وکیل اتباع خارجی می‌تواند کمک کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، قانون اساسی ایران، دولت را به رعایت قسط و عدل و اخلاق حسنه با افراد مذاهب دیگر و رعایت حقوق انسانی اتباع بیگانه، مادامی که علیه اسلام و حکومت توطئه نکنند، ملزم کرده است. گذشته از این مورد، کنوانسیون‌ها و میثاق‌های بین المللی نیز برخی حقوق را به عنوان حق‌های اولیه و مورد نیاز اتباع خارجی مورد توجه قرار داده‌اند و تمامی کشورها آن‌ها را رعایت می‌کنند. برخی از این حقوق شامل رعایت احوال شخصیه، آزادی ورود، اقامت و خروج، تملک اموال منقول و غیرمنقول، مراجعه به دادگاه و اشتغال با مزد هستند. در ادامه به تشریح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت؛

برخی از حقوق اتباع خارجی در ایران

احوال شخصیه همان مسائل نکاح، طلاق، نسب، وصیت و ارث است که در این خصوص با اتباع خارجی براساس قانون اساسی ایران رفتار می‌شود.

آزادی ورود و خروج اتباع خارجی در ایران به رسمیت شناخته شده است، منتهی رفت و آمد اتباع خارجی به هر کشوری، از جمله ایران، از قوانین مرتبط با نظم عمومی تبعیت می‌کند. اتباع خارجی باید تشریفات تعیین شده از طرف دولت ایران را رعایت کنند تا امکان عبور و مرور را داشته باشند. تنها ماموران کنسول گری، نمایندگان سیاسی و افراد خانواده‌های این دو گروه به شرط عمل متقابل کشور دیگر، از انجام تشریفات تعیین شده معاف هستند.

راز آسمان پایتخت

آن دسته از اتباع خارجی که در ایران برای مدت طولانی سکونت دارند و احتمالا به حرفه خاصی مشغول هستند، به سکونت در یک منزل دائمی و متعلق به خود یا داشتن سرمایه فکر می‌کنند. معمولا خرید خانه، ملک، طلا، سکه و … در ایران برای اتباع خارجی با محدودیت‌هایی همراه است. اتباع خارجی براساس عهدنامه‌هایی که بین دولت آن‌ها و ایران مصوب شده، حق استملاک دارند. اما اتباعی که با دولت ایران عهدنامه‌ای نداشته، تنها در صورت نداشتن پیشینه کیفری، عدم مغایرت تملک آن‌ها با نظم عمومی و قانون و عهدنامه‌های دولت ایران، اثبات اقامت دائم در ایران و عدم سرمایه گذاری روی اموال غیرمنقول و استفاده دائمی از آن‌ها، می‌توانند ملک یا خانه خریداری کنند.

بهترین وکیل اتباع خارجی در حقیقت گستر

در صورت تضییع شدن هر یک از این حقوق، اتباع خارجی حق مراجعه به دادگاه و طرح شکایت را دارند. در مواردی که پرونده نیاز به اخذ تامین دارد، محدودیت‌های برای اتباع خارجی وجود خواهد داشت که به صراحت در قانون آیین دادرسی مدنی به آن اشاره شده است.

چگونگی دریافت حقوق اولیه زندگی مثل سیم کارت، سرپناه، باز کردن حساب بانکی و … برای اتباع خارجی در مواردی با پیچیدگی‌ها و مشکلاتی همراه است. از این رو این افراد باید به متخصص حقوق در ایران مراجعه کرده تا حقی از آن‌ها ضایع نشود.

وکیل اتباع خارجی با در نظر گرفتن شرایط این افراد و با مراجعه به قانون اساسی ایران، در کمترین زمان ممکن به تمامی مشکلات حقوقی آن‌ها رسیدگی می‌کنند. اتباع خارجی به منظور رسیدگی هر چه سریع‌تر به حقوق‌شان نیازی به مراجعه حضوری به مراکز وکالت را ندارند و کافی است به وبسایت حقیقت گستر مراجعه کنند.

این مجموعه مجرب‌ترین و باتجربه‌ترین وکیل اتباع خارجی را در اختیار دارد که با توجه به مشکلات حوزه مذکور بهترین راه حل و دادخواست حقوقی را مطرح می‌کنند.

حقیقت گستر یک موسسه متشکل از وکلای مجرب و در هر یک از مباحث حقوقی دارای یک دپارتمان تخصصی آن حوزه بوده و پرونده موکلین پس از دریافت، مستقیما به دپارتمان مخصوص و یک وکیل مجرب ارجاع می‌شود. با انتخاب موسسه حقیقت گستر برای انجام امور حقوقی خود می‌توانید از مزایای ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن مخصوص بهره‌مند شوید.

تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام شود. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید).

جهت اعطای وکالت و بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169

تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

آدرس موسسه: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز