آشنایی با انواع خازن های صنعتی + لیست قیمت خازن

تور لحظه آخری-کاماپرس

خازن صنعتی یا خازن قدرت، قطعه‌ای است که برای ذخیره کردن انرژی الکتریکی توسط بار الکتریکی در مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، می‌توان از خازن برای ایجاد میدان الکتریکی یکنواخت استفاده کرد. این قطعه به عنوان فیلتر هم کاربرد دارد. در واقع، خازن می‌تواند سیگنال‌های متناوب (AC) را عبور بدهد و مانع عبور سیگنال‌های مستقیم (DC) بشود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، خازن صنعتی بر اساس ولتاژ نامی به دو دسته فشار متوسط و فشار ضعیف تقسیم می‌شود. در ادامه این مطلب، ضمن بررسی مصارف و ویژگی‌های انواع خازن، لیست قیمت خازن سه فاز فشار ضعیف نیز ارائه خواهد شد.

خازن صنعتی چه کاربردی دارد؟

خازن‌ها تولیدکننده بار راکتیو هستند و می‌توانند از نوسانات قدرت در شبکه جلوگیری کنند. همچنین، تنظیم و کنترل ولتاژ و اصلاح ضریب توان در مصرف‌کننده‌ها از دیگر مصارف این قطعات هستند. استفاده از خازن، بسیار آسان و مقرون به صرفه است و همین مسئله موجب شده تا کاربرد آنها در صنعت، رایج شود.

راز آسمان پایتخت

چنانچه برای اصلاح ضریب توان شبکه از خازن‌ها در کنار یکدیگر استفاده شود، به آن بانک خازنی گفته می‌شود. این بانک‌ها در پست‌های سوئیچینگ، شبکه توزیع، شبکه‌های انتقال انرژی و مراکز صنعتی کاربرد زیادی دارند. همچنین، مجموعه‌ای از خازن‌هایی که توان راکتیو را کنترل می‌کنند، تابلو بانک خازنی نام دارند. تابلوهای بانک خازنی معمولاً در مجتمع‌های تجاری، اداری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خازن فشار متوسط

این خازن‌ها دارای تعدادی المنت خازنی هستند که به صورت موازی و سری به یکدیگر متصل می‌شوند. هر کدام از این المنت‌ها می‌توانند در صورت لزوم به فیوز داخلی مجهز شوند. وجود فیوز داخلی کمک می‌کند اگر المنت دچار آسیب‌دیدگی شد، در مدت کوتاهی از مدار خارج شود. خازن‌های فشار متوسط در دو نوع تک فاز تا ولتاژ نامی 20kv و سه فاز تا ولتاژ نامی 12 کیلوولت تولید و عرضه می‌شود.

خازن فشار ضعیف

یکی از پرکاربردترین خازن‌های قدرت، خازن فشار ضعیف سه فاز است. این قطعه از نوع خازن روغنی یا گاز بوده و معمولاً در تابلوهای بانک خازنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد خازن‌های فشار ضعیف موجب اصلاح ضریب قدرت در این تابلوها می‌شود. این خازن‌ها با ظاهر، ساختار، ظرفیت کیلوواری و میکروفارادی متفاوت و توسط برندهای مختلف، تولید می‌شود. این فاکتورها در تعیین قیمت خازن تاثیر قابل توجهی دارد. از جمله برندهای معتبر تولیدکننده خازن فشار ضعیف می‌توان به فراکو، زیمنس، لیفاسا، پرتو خازن، کاپاسیتور پارس، اشنایدر و شریم اشاره کرد. خازن‌های فشار ضعیف سه فاز را می‌توان بر اساس شکل بسته‌بندی به دو نوع استوانه‌ای (سیلندری) و مکعبی (باکسی) تقسیم‌بندی کرد.

لیست قیمت خازن فشار ضعیف سه فاز

اگر قصد خرید خازن‌های فشار ضعیف اصل و با کیفیت را دارید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را با تضمین اصالت و قیمت‌های منصفانه از تسلاکالا تهیه کنید. تسلاکالا یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه تجهیزات برقی است که انواع کالاهای برندهای معتبر فراکو، اشنایدر، لیفاسا، هیوندای و… را همراه با مشاوره فنی به شما ارائه می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : تسلاکالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز