آزمایشی جالب با نوشابه و قرص نعنا که نباید در خانه انجام دهید (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حتماً تا به حال شنیده اید که نباید قرص نعنا و نوشابه را با هم بخورید، ولی علتش چیست و وقتی قرص نعناع و نوشابه با هم ترکیب می شوند چه اتفاقی می افتد؟ آزمایش جالبی که می توان با این دو ماده انجام داد یک آزمایش ساده با مواد اولیه ای است که به راحتی در دسترس همه قرار دارد و یک فعالیت آموزشی برای دانشمندان جوان به شمار می آید. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که واکنش نوشابه های مختلف با قرص نعنا را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، پیش از انجام این آزمایش باید مکان مناسبی برای آنجام آن پیدا کنید. بهتر است این کار در خارج از منزل و در وسط یک زمین باز انجام بگیرد. فوران نوشابه و قرص نعناع، واکنشی است که بین نوشابه دارای گاز کربنیک و قرص نعناع به وجود می آید و باعث می شود نوشابه با فشار از ظرفش خارج شود. این فوران باعث می شود بیشتر نوشابه از ظرفش خارج بشود. این آزمایش در ارتفاع پایین تر از سطح دریا و همچنین در ارتفاعات بالا انجام گرفته و نشان داده شده است که در ارتفاع زیاد بهتر جواب می دهد.

راز آسمان پایتخت

این فوران بیشتر یک واکنش فیزیکی است تا شیمیایی. افزودن قرص نعناع باعث می شود حباب های دی اکسید کربن به سرعت متراکم و با شدت از محلول خارج بشوند. تخمین زده می شود با این روش، در هر لیتر از نوشابه بیش از 14 میلیون حباب تشکیل می شود و موجب فوران ناگهانی می گردد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آزمایشی جالب با نوشابه و قرص نعنا که نباید در خانه انجام دهید (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز