سکه در انتظار رشد قیمت دلار

آریاک سفر

قیمت طلا با رشد 0.05 درصدی نسبت به روز گذشته یک میلیون و 277 هزار و 600 تومان شد. اما نرخ سکه کاهش پیدا کرد و با افت 5 هزار تومانی در مقایسه با دیروز، به محدوده 12 میلیون و 675 هزار تومان رسید. احتمالا افت یکباره نرخ دلار نسبت به روز گذشته عامل اصلی کاهش قیمت سکه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ سکه طی یک هفته اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرد. به هر حال رشد قیمتی سکه به عوامل مهمی از جمله نرخ دلار بستگی دارد. در صورتی که نرخ دلار در ادامه روز جاری همچنان بالای نرخ 28 هزار و 300 تومانی قرار بگیرد احتمالا نرخ سکه مجددا بالا خواهد رفت.

تحلیلگران فنی معتقدند که فلز گرانبهای داخلی برای ورود به فاز جدید افزایش نرخ، باید از مرز 12 میلیون و 800 هزار تومانی بگذرد. طی روز گذشته معامله گران در نزدیکی محدوده قیمتی 12 میلیون و 800 هزار تومانی خرید زیادی انجام ندادند. این مسئله افزایش احتمال اصلاح قیمتی سکه را هم پررنگ کرده است.

دریان سفر امید

اخبار مهم طلا را دنبال کنید:

اونس همچنان در روند رو به رشد

در بازار جهانی هم نرخ اونس همچنان افزایشی است. امروز این فلز گرانبها به محدوده قیمتی هزار و 865 دلاری رسید که نسبت به دو روز گذشته 0.1 درصد رشد قیمت داشت. گمانه زنی‌ها هم بیانگر ادامه دار بودن رشد نرخ طلا طی هفته جاری است. این فلز گرانبها در هفته گذشته بهترین عملکرد هفتگی خود را طی شش ماهه اخیر به ثبت رساند.

بسیاری از کارشناسان علت رشد نرخ اونس را افزایش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا اعلام کرده‌اند. افزایش نگرانی‌ها درباره ادامه دار بودن آمار تورم سبب شده تا بسیاری از سرمایه‌ها به سمت بازار طلا سرازیر شوند. بسیاری از تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نسبت به تداوم افزایش قیمت طلا جهانی در هفته جاری هم خوش بین هستند.

ژیوار
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان