بهترین استراتژی معامله ‌گری فارکس

بازار فارکس-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

فارکس، بستری برای معاملات ارزها و کالاهای مختلف است که معمولا متقاضیان زیادی در سراسر جهان دارد. بر اساس گزارش سه ساله بانک تسویه بین‌المللی، حجم روزانه جهانی معاملات فارکس به 7.5 تریلیون دلار در سال 2022 رسید که رقم قابل توجهی است. افرادی که مایل به معامله در این بازار هستند، باید بهترین استراتژی فارکس را متناسب با وضعیت و سرمایه خود به کار ببرند.

به گزارش کاماپرس، معاملات فارکس مشابه سهام است و برای شروع خرید و فروش در این بازار باید پیش‌زمینه مناسب ایجاد کرد. هر فردی در بدو ورود به بازار فارکس باید درباره این بخش اطلاعات و دانش لازم را کسب کرده باشد و پس از آن باید در یک کارگزاری معتبر ثبت‌نام و سپس یک استراتژی معاملاتی انتخاب کند.

با استراتژی معاملاتی امکان پیش‌بینی حرکت بازار وجود دارد و به کمک آن می‌توان دستورالعمل‌های گسترده و نقشه راه خرید و فروش‌ها را معین کرد. بهترین استراتژی معاملاتی بازار فارکس نیز با توجه به شرایط و زمان معامله‌گر قابل تعیین است.

در ادامه، بهترین استراتژی‌های فارکس معرفی خواهند شد.

استراتژی اسکالپ فارکس

انواع استراتژی معاملاتی در فارکس وجود دارد که یکی از بهترین آنها اسکالپینگ است. استراتژی اسکالپ فارکس، یک سبک معاملاتی روزانه است که توسط معامله‌گران این بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل خرید یا فروش جفت ارز می‌شود. این نوع معامله در مدت زمان کوتاهی اتفاق می‌افتد و معمولا معامله‌گران، آن را با هدف کسب سود سریع به کار می‌برند. اسکالپرهای فارکس معمولا معاملات این بازار را برای چند ثانیه یا چند دقیقه نگه می‌دارند و چندین پوزیشن را در یک روز باز و بسته می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

استراتژی باینری آپشن با اندیکاتور MACD

معمولا در استراتژی باینری، چندین اندیکاتور فنی وجود دارد که به منظور پیش‌بینی بازار فارکس می‌توان از آن‌ها بهره برد. برخی از این شاخص‌ها پیچیده هستند و گروهی دیگر مانند اندیکاتور MACD به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اندیکاتور MACD یک شاخص فنی است که می‌توان از آن در جهت افزایش سودآوری استفاده کرد. در واقع این شاخص یک شاخص بسیار مناسب است که ارتباط بین دو میانگین متحرک نمایی را اندازه‌گیری می‌کند؛ بنابراین استراتژی باینری آپشن با اندیکاتور MACD بسیار مورد توجه است.

فارکس-کاماپرس

استراتژی دابل  Stochastic

نوسانگرهای تصادفی، ابزار ارزشمندی برای معامله‌گران فنی فارکس به‌شمار می‌رود؛ با این وجود، معامله‌گران برای پیش‌بینی بازار، بیشتر از stochastic استفاده می‌کنند. برای این منظور، بهترین مدل، استراتژی دابل stochastic است که براساس شاخص‌های تصادفی دوگانه، بهترین پیش‌بینی را از آینده بازار ارائه می‌دهد. مثلا معامله‌گران به منظور استفاده از بهترین موقعیت بازار و پیش‌بینی این بخش، دو نوسانگر تصادفی را به منظور پیدا کردن چنین شرایطی به کار می‌برند و از نتایج حاصل از تلفیق آن‌ها بهترین استفاده را می‌برند.

استراتژی پینوکیو

اگر به دنبال پیدا کردن کندل‌های دروغگوی چارت در کمتر از چند ثانیه هستید، استراتژی پینوکیو به شما کمک خواهد کرد. این استراتژی با هدف شناسایی کندل‌های دروغگو و پرده‌برداری از شرایط آن‌ها به کار می‌رود. استراتژی پینوکیو تنها با مشاهده یک کندل، سیگنال‌دهی می‌کند و از این رو نمی‌توان آن را به عنوان یک استراتژی کامل در نظر گرفت.

استراتژی magic breakout

یکی از استراتژی‌های محبوب بانک‌ها و سرمایه‌گذاران برای ورود به یک موقعیت معاملاتی فارکس پس از بریک اوت‌ها، استراتژی magic breakout است. این استراتژی نوعی روش معاملاتی چکش‌کاری‌ شده بر پایه بریک اوت است و براساس شکستن یک سطح قیمتی مشخص شبه بالا یا پایین، ورود یا خروج از معامله را مشخص می‌کند. براساس این استراتژی، هدف معامله‌گر، ورود و خروج به بازار در هنگام شکست‌های رو به پایین و بالای قیمتی است.

واگرایی RSI

استفاده از گزینه واگرایی، یک راه محبوب برای شناسایی بهترین فرصت‌های معاملاتی است. واگرایی RSI یکی از گزینه‌های پرکاربرد است که قبل از شروع معکوس شدن قیمت‌ها، روند معکوس آن آغاز می‌شود. این واگرایی به عنوان سیگنال هشداردهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد و قبل از شروع تغییر قیمت، می‌توان از طریق آن به تغییرات آینده پی برد.

بازار فارکس-کاماپرس

استراتژی معامله‌گری سوئینگ یا سوئینگ تریدینگ

آن دسته از معامله‌گرانی که مایل به نگهداری موقعیت‌های معاملاتی بیشتر از یک روز هستند، در واقع استراتژی معامله‌گری سوئینگ یا سوئینگ تریدینگ را به کار می‌برند. این دسته از معامله‌گران سعی می‌کنند با تحلیل تکنیکال، سودهای کوتاه مدت به دست آورده و بعد از نگهداری موقعیت معاملاتی طی چند روز یا هفته، به زودی از آن خارج شوند. لازم به ذکر است که معاملات نوسانی یا سوئینگ اغلب به نگهداری دوره‌های معاملاتی در کوتاه مدت و متوسط گفته می‌شود و سود تراکنش حاصل از این استراتژی به مراتب بالاتر از معاملات روزانه و کمتر از معامله‌های روند است.

استراتژی معامله‌گری روزانه

باز کردن و بستن موقعیت‌های معاملاتی طی 24 ساعت، به‌کارگیری استراتژی معامله‌گری روزانه است. این نوع استراتژی در بین معامله‌گران فارکس محبوب است و در آن، معامله‌گران به صورت روزانه خرید و فروش می‌کنند و سودهای کوچکی می‌برند.

در صورتی که مایل به حضور در فارکس و استفاده از هر یک از استراتژی‌های معلاملاتی مذکور هستید، بهتر است که بروکر آی تی بی فارکس (https://blog-fa.itbfx.com/what-is-forex) را به کار ببرید. این نوع بروکر، گذشته از پشتیبانی مناسب زبان فارسی، امکان به‌کارگیری بهترین استراتژی در فارکس را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری آی تی بی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز